اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

طرح ۵ساله صادرکنندگان مبلمان برای دوبرابر کردن صادرات/تاسیس شعب ویژه در کشورهای هدف صادراتی

رئیس اتحادیه صادرکنندگان مبلمان ایران، درباره شرایط مورد نیاز برای دو برابر شدن صادرات مبلمان به کشورهای دیگر عنوان کرد: در راستای این مهم طرحی پنج ساله داریم که بر اساس آن باید شعبه‌هایی در کشورهای هدف تاسیس شود.

حسن احمدیان در گفتگو با اکسپورتنا درباره شرایط مورد نیاز برای دو برابر شدن صادرات مبلمان به کشورهای دیگر عنوان کرد: در راستای این مهم طرحی پنج ساله داریم که بر اساس آن باید شعبه هایی در کشورهای هدف تاسیس شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاه هایی در راستای صنعت مبلمان و شرکت در نمایشگاه های بین المللی کشورهای دیگر از جمله موارد این طرح است که باید مورد حمایت مالی دولت قرار گیرد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه اکنون ۵۰ درصد ظرفیت خالی در تولید مبلمان وجود دارد، افزود: بر اساس این ظرفیت خالی باید برنامه ریزی صورت گیرد تا بتوانیم تولید خود را در این زمینه افزایش دهیم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش در حوزه طراحی و بسته بندی، توضیح داد: برای دو برابر شدن صادرات به ارتقای دانش فنی در بخش تولید و ایجاد واحدهای آموزشی در اتحادیه این صنف پرداخته ایم. همچنین هیات های تجاری در این خصوص به کشورهای هدف اعزام کرده و صدای مشکلات صنعت و تولید را شنیده ایم به همین دلیل نیز ظرفیت و کیفیت مبلمان ایران افزایش یافته است.

به گفته احمدیان، علیرغم افزایش چهار برابری نرخ ارز، قیمت مبلمان در کشور تنها ۲ برابر شده است این موضوع رقابت پذیری این کالا را در شرایط بین المللی و صادرات فراهم کرده است.

وی برای ارتقای شرایط صادراتی مبلمان کشور از برگزاری کارگاه های شخصی دیزاین ها با همراهی دانشگاه ها و طراحان داخلی خبر داد.

عضو هیات مدیره‌ کنفدراسیون صادرات ایران حضور در نمایشگاههای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا باید هیات‌های تجاری کشورهای هدف را به نمایشگاه های داخلی دعوت کرده و همچنین هیات‌های تجاری ایران در نمایشگاه‌های آنها حضور پیدا کنند و از جمله این کشورها می توان به ارمنستان، قطر و آذربایجان اشاره کرد که از این طریق شرایط برای نفوذ در بازارهای هدف فراهم خواهد شد.

وی از لزوم راه‌اندازی کنسرسیوم های صادراتی خبر داد و عنوان کرد: تولیدکنندگان کوچک که توان صادرات را به تنهایی ندارند به کمک این کنسرسیوم‌ها و با ایجاد شعب در کشورهای هدف می توانند توزیع‌کننده محصولات در کشورها باشند.

احمدیان درباره فعالیت های دولت در راستای افزایش دو برابری صادرات این محصول نیز گفت: تولیدکنندگان و صادرکنندگان برای برگزاری و حضور در نمایشگاهها نیازمند مجوز و هزینه هستند که بر اساس آن نیازمند کمک دولت هستیم.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی لازم است که مذاکراتی میان دولت ایران و دولت کشورهای هدف مبنی بر کاهش تعرفه های ترجیحی و رفع موانع گمرکی صورت گیرد.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن