اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

چطور موثر تبلیغ کنیم؟

تبلیغات برای کسب وکارها یک عنصر حیاتی است. در بدو امر، هیچ یک از مشتریان بالقوه محصول یا خدمات شما از میزان کیفیت و چگونگی آن خبر ندارند. این تبلیغات است که می تواند نخستین خرید مشتریان استارت آپ شما را به تجربه ای دل نشین و ادامه دار تبدیل کند و از مخاطبان شما، مشتریان وفادار بسازد. با ظهور شبکه های اجتماعی، تبلیغات در دسترس تر اما پیچیده تر شده است. نکات ظریفی درباره تبلیغات متنی، صوتی و ویدئویی در این فضا وجود دارد که بی توجهی به آن خسارت های سنگینی برای صاحبان کسب وکار به همراه دارد. اما کدام کسب وکارها می توانند جلوی بروز این خسارت ها را بگیرند؟ در جهانی که مردم کمتر مخاطب عادی رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیونند، چه نکاتی می تواند به کسب وکارها در معرفی بهتر خدمات و برند کمک کند؟
شناسایی کنید
تبلیغ کور موفق نیست. پیش از انتخاب ابزار و تبلیغ، مخاطبان خود را شناسایی کنید. آن ها که هستند؟ بیشتر کجا زندگی می کنند؟ تا چه اندازه برای محصول شما هزینه می کنند؟ از کدام رسانه ها بیشتر استفاده می کنند؟ از تحلیل گران بازار برای یافتن پاسخ این پرسش ها کمک بگیرید.
تبلیغ با ابزارهای لازم
شبکه های اجتماعی این فرصت را فراهم کرده تا برای مخاطبان و ومشتریان خود صدا، متن و تصویر ارسال کنید. اما برای حضور دائمی در کنار مشتریان قدیمی و بازارسازی های تازه، به استفاده از همه ابزارها نیاز داریم؟ پاسخ این پرسش در دل بودجه، محصول و شکل خدمات هر کسب وکار نهفته است. به طور معمول استارت آپ ها با محدودیت منابع دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین باید هوشمندانه منابع خود را به روش های تبلیغاتی مناسب کسب وکارشان اختصاص دهند. چه محصولی تولید می کنید؟ آیا ظاهر جذابی دارد؟ پس تبلیغ تصویری را انتخاب کنید. اگر محصولات زیرساختی مثل قطعات میانی در صنایع و .. را تولید می کنید، تبلیغ تصویری لزوما موفق عمل نمی کند.
نکات ریز
در تبلیغ محصولات به نکات مهم اما کوچکی باید توجه کنید که می تواند به تفاوت عمده تبلیغ محصول شما با دیگران تبدیل شود. برای مثال اگر تبلیغ تصویری می سازید، از زیرنویس برای ویدئو غافل نشوید. فراموش نکنید که همه امکان شنیدن صدای نریتور را ندارند، بنابراین زیرنویس ضروری است. نکته دیگر، توجه به زمان و محدودیت های مخاطب است. مخاطب و مشتریان بالقوه قرار نیست برای شناختن محصول وخدمات شما رنج بکشند. بنابراین تا جای ممکن، تبلیغ را به لقمه ای آسان برای ذهن و روح آن ها تبدیل کنید. کوتاه کردن زمان تبلیغ، استفاده از عناوین و رنگ های جذاب و انتقال حس مثبت درباره محصول نه شعارزدگی، نکات کوچکی است که باید در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن