اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

وصول ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در ۲ ماهه امسال

فارس

در مراسم تودیع رئیس سابق سازمان امور مالیاتی و سرپرست این سازمان و معارفه امید علی پارسا به عنوان رئیس جدید سازمان امور مالیاتی، محمد قاسم پناهی ضمن خیر مقدم به رئیس جدید این سازمان، اظهارداشت: طرح جامع مالیاتی که اجرای آن از سال‌ها پیش آغاز شده است یک طرح نظام یکپارچه مالیاتی است و اقدامات گسترده‌ای برای پیاده‌سای آن اجرا شده است.
وی افزود: در سال ۹۸ اهتمام جدی ما تکمیل این طرح بود و سیستم جدید سنین در برنامه الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری شد و بخش فنی توانست این سامانه جدید را پشتیبانی کند و خوشبختانه همکاران من در سازمان مالیاتی با سرعت بسیار زیاد توانستند این سامانه را پیاده‌‌سازی کنند.
سرپرست سابق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه تحولات نظام مالیاتی از سال ۸۰ شروع شد، گفت: اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۸۱ و تدوین آیین‌نامه‌های آن، تدوین نقشه راه در قالب طرح جامع مالیاتی با همکاری یک شرکت کانادایی، تدوین لایحه مالیات بر ارزش افزوده، تدوین لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم در سال ۹۱ از جمله اقداماتی بود که در این سال‌ها در سازمان امور مالیاتی انجام شد.
وی با اشاره به وصول ۱۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی در دو ماهه اول امسال، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. درآمد دولت مالیات بر ارزش افزوده در سال گذشته به ۷۰ هزار میلیارد تومان و درآمد شهرداری‌ها به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است. اگر این روند در ماه‌های بعدی هم ادامه یابد هدف ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی بودجه ۹۸ برای درآمدهای مالیاتی محقق می‌شود.
پناهی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده به یکی از پایه‌های درآمدی دولت تبدیل شده و حتی این درآمد از درآمد مالیات‌های مستقیم هم فراتر رفته است.
وی با بیان اینکه در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار پرونده مالیاتی بدون ارجاع به ماموران مالیاتی و توسط سیستم‌های الکترونیکی بررسی شده است، گفت: امیدواریم امسال تعداد پرونده‌هایی که به صورت الکترونیکی بررسی می‌شوند به عدد ۲ میلیون برسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن