اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اوبر بخش هوایی را فروخت

 تاکسی های هوایی اوبر دو سالی است که راه افتاده اما اکنون وارد فرایند ادغام استارت آپ ها شده است. به گزارش سی ان بی سی، جوبی، از استارت آپ های راه اندازی وسایل الکترونیکی پروازی، قرار است بخش هوایی اوبر را بخرد. جزییات بیشتری از معامله این دو شرکت اعلام نشده اما اوبر  قرار است ۷۵ میلیون دلار در جوبی سرمایه گذاری کند. در آغاز سال جاری میلادی،  اوبر ۵۰ میلیون دلار در جوبی سرمایه گذاری کرده بود.
شرکت جوبی روی ساخت هوابرهای کوچک کار می کند. این شرکت تاکنون توانسته هواپیماهای الکترونیکی  را بسازد که چهار مسافر و یک خلبان را تا فاصله ۱۵۰ مایلی و با سرعت ۲۰۰ متر در ساعت جابه جا می کند. جوبی به طور مرتب، هواپیماهای بیشتری را آزمایش می کند اما هنوز مجوز پرواز را از اداره هوانوردی فدرال  دریافت نکرده است.
به گزارش سی ان بی سی، همکاری جوبی و اوبر می تواند حمل و نقل هوایی شهری در فواصل کوتاه مدت را در آینده ای نزدیک با یکپارچه سازی خدمات هوایی محقق کند. ناوگان هوایی اوبر قرار است تا سال ۲۰۲۳ به بالندگی لازم برای انجام عملیات های شهری برسد.
ادغام تاکسی هوایی اوبر با جوبی، این امکان را به بزگترین تاکسی یاب اینترنتی جهان می دهد تا میلیون ها دلار صرفه جویی کند. باتوجه به اینکه اوبر در سال جاری میلادی، با چالش هایی  به دلیل همه گیری کرونا دست و پنجه نرم کرد، همکاری با جوبی نه فقط فرصتی برای این شرکت، بلکه موقعیتی خوب برای اوبر هم به شمار می رود. به نظر می رسد روش ادغام حتی برای شرکت های استارت اپی بزرگ در جهان هم فرصت زاست. ادغام با اوبر این فرصت را به جوبی می دهد تا برای عرضه خدمات تاکسی یابی هوایی در سال ۲۰۲۳، از پتلفرم های اوبر استفاده کند. 
اوبر در یک سال گذشته علاوه بر کرونا، با اعتراض رانندگان به وضعیت دستمزد و حمایت های قانونی هم رو به رو شده است. اوبر در ماه نوامبر در مصاف با رانندگان برنده شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن