اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

هکرها ۶۰۰ میلیون دلار دزدیدند

بیش از ۶۰۰ میلیون دلار در یکی از بزرگترین سرقت های رمزارز دزدیده شد.
به گزارش سی ان بی سی، پالی نت وورک، پتلفرم ارتباط بلاکچین ها با اعلام خبر این حمله در توئیتر، تلاش کرده با هکرها ارتباط بگیرد.این پتلفرم از هکرها خواسته دارایی های هک شده را پس دهند.
پالی نت وورک، یک پتلفرم غیرمتمرکز مالی برای ارتباط بلاکچین هاست. هر توکن یا ارز مجازی متعلق به بلاکچینی است و این پتلفرم مدعی است که می تواند ارتباط این بلاکچین ها را برقرار کند. برنامه هایی مثل پالی نت وورک  می خواهند با حذف واسطه ها، مثل کارگزاری ها، شکل دیگری از مبادلات را در جهان ایجاد کنند.
این پتلفرم که اکنون مورد حمله هکرها قرار گرفته ادعا می کند مقدار پولی که هک شد، بیشترین میزان در تاریخ فعالیت های مالی غیرمتمرکز است.
هکرها به محض دسترسی، رمزارزها را به سه آدرس مختلف منتقل کرده اند. براساس آنچه شرکت امنیتی اسلومیست اعلام کرده ارزش رمزارزهای ربوده شده ۶۱۰ میلیون دلار است. پالی نت وورک از صرافی های رمزارز هم برای رسیدن به آدرس هکرها درخواست کمک کرده است.
حدود ۳۳ میلیون رمزارز تتر، بخشی از این دارایی ربوده شده است.  هم چنین چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بزرگترین صرافی رمزارز جهان که به cz معروف است اعلام کرده از این حمله باخبر بوده است. او اعلام کرده بایننس با شرکت های امنیتی همکاری می کند اما تضمینی در این زمینه وجود ندارد.
پالی نت وورک هم اعلام کرده همه مسیرهای قانونی را طی می کند و البته از هکرها می خواهد دارایی ها را برگردانند.
فعالیت های مالی غیرمتمرکز بارها مورد حمله هکرها قرار گرفته است. در سال جاری میلادی تا ماه جولای، سرقت رمزارزها به ۳۶۱ میلیون دلار رسید  که سه برابر مجموع سرقت ها در سال ۲۰۲۰ است. علاوه بر این، تقلب در فعالیت های مالی غیر متمرکز هم رو به افزایش است. در هفت ماه گذشته از سال جاری، ۵۴ درصد کلاهبرداری در ارزهای رمزنگاری شده گزارش شده است. این رقم در سال گذشته میلادی ۳ درصد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن