اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

لینکدین ترس ندارد

نالج آکادمی جست وجوهای ماهانه گوگل را درباره ترس های رایج در محل کار بررسی کرده  و نتیجه نشان می دهد «استفاده از لینکدین» پس از «درخواست ارتقا» دومین ترس رایج در محل کار است. هرچند اینطور به نظر می رسد که «چطور استفاده کردن از لینکدین»، اتفاقی به یک نگرانی تبدیل شده  و چندان قابل توجه نیست، اما اگر کمی فکر کنید، می بینید این نگرانی، اصلا اتفاقی نیست.
امروز، لینکدین به منبعی برای شناخت شما تبدیل شده است. جایی که نخستین برداشت دیگران از زندگی حرفه ای شما در آن رخ می دهد. جایی برای شکل گیری شبکه ارتباطات، یادگرفتن، رشد و توسعه منابع، توسعه کسب وکار و در نهایت به اشتراک گذاشتن ایده ها. از وقتی همه جهان به ارتباطات مجازی علاقه بیشتری نشان داده، یعنی پس از همه گیری کرونا، اهمیت استفاده از لینکدین  هم بیشتر شده است. خلاصه اینکه، لینکدین قوی ترین ابزار آنلاین برای برند شدن شما با توجه به اهداف حرفه ای تان است. بنابراین، ترس از استفاده از این ابزار ضروری را کنار بگذارید.
فوربز در مطلبی به نکاتی برای استفاده هرچه بهتر از این برنامه اشاره کرده است.
۱.پروفایل مرتب
پروفایل لینکدین نخستین منبع برای شناخت شماست. مطمئن شوید که همه چیز در پروفایل شما با واقعیت تطابق دارد. بر چند چیز تمرکز کنید:
عنوان: شامل هر کلمه کلیدی است که می خواهید با آن شناخته شوید. عنوان کمک می کند شما در جست وجوها دیده شوید. به عنوان چیزی اضافه کنید که جذابیتش را بالا ببرد. مثل اینکه چطور کاری را انجام داده اید و نتیجه ای که به دست آوردید، چه بوده است.
تصویر پروفایل: مطمئن شوید که یک عکس کامل  و حرفه ای انتخاب کرده اید. عکس را ویرایش کنید تا جایی که تنها صورت شما مشخص شود. چشم ها باید به رو به رو نگاه کند و لبخند فراموش نشود.  
درباره: این بخش از لینکدین درواقع مهم ترین بخش از بیوگرافی شماست. مطمئین شوید دو جمله نخست جذاب و گیرنده است. این است که باعث می شود دیگران پروفایل شما را بررسی کنند. طوری دو جمله نخست را بنویسید که آن ها را به خواندن همه متن ترغیب کند.
عکس بک گراند: این بخش در لینکدین به شما کمک می کند تصویری از خود را به عنوان برند شخصی و حرفه ای تان ارائه کنید. از این بخش برای تمایز خودتان با دیگران استفاده کنید بدون اینکه کلمه خاصی به کار ببرید.
۲.ارتباطات حرفه ای را به روز کنید
وقتی همه ارتباطات حرفه ای را جایی جمع کنید، آسان تر است که به چشم بیاید و ارتباطتان را با حرفه ای ها در حوزه کاری تان حفظ کنید. ارتباطات قدیمی را حفظ کنید و برای ایجاد ارتباطات جدید آماده باشید. به ارتباط با جامعه متنوعی از مردم روی خوش نشان دهید. این افراد می توانند شبکه ارتباطات شما را بزرگتر کنند.
۳.محلق شدن به گروه ها
به ۲ تا ۳ گروه که می تواند به بهتر دیده شدن شما کمک کند محلق شوید. برای بررسی های هفتگی با اعضای گروه برنامه ریزی کنید و  با کسانی که محتوای ارزشمندی منتشر می کنند،  گفت وگو کنید.
۴.خلق بروز رسانی ها
برای انتشار محتوای ارزشمند برای شبکه ارتباطات خود برنامه ریزی کنید. برنامه ای را در نظر بگیرید که سنگین نباشد، برای مثال دو روز در هفته. سپس از بروزرسانی های لینکدین برای اشتراک محتوایی که می تواند برای حرفه شما مفید عمل کند، استفاده کنید. شما می توانید آمارهای جدید منتشر کنید، یا نکات جذابی که اخیرا در یک وبینار به آن رسیدید.
۵.محتوای مفید
وقتی وب سایتی را بالا و پایین می کنید، مقالات، ویدئوها و .. دیگری به چشمتان می آید که ممکن است برای شبکه ارتباطات شما هم مفید عمل کند. از فرصت به اشتراک گذاری این مقاله ها استفاده کنید. وقتی مطلبی را به اشتراک می گذارید، مطمئن شوید که نظر خود را هم درباره آن نوشته اید. توضیح دهید که چرا این مطلب مهم است. هشتگ زدن را فراموش نکنید تا آنچه به اشتراک گذاشتید، برای اعضای بیشتری از لینکدین نمایش داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن