اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آینده از آن «مکتب خونه» است

توسعه عدالت آموزشی یکی از اهداف دولت های الکترونیک است. شرکت های فناوری محور از مهم ترین ابزار دولت ها برای توسعه عدالت آموزشی اند. «مکتب خونه» یکی از همین شرکت هاست.
استارت آپ «مکتب خونه» با ایده دسترسی افراد در نقاط دور و نزدیک کشور به محتوای دانشگاه های تراز اول ایران شکل گرفته است. این استارت آپ تلاش کرده محتوای دروس دانشگاهی در دانشگاه های برتر را به طور رایگان در اختیار علاقمندان قرار دهد. بیش از ۴۰۰ درصد و ۱۵ هزار ویدئوی آموزشی باکیفیت و رایگان در حوزه های مختلف در مکتب خونه تولید شده و برای استفاده فارسی زبانان و داخل و خارج کشور مهیاست.
«مکتب خونه» با همت چند دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در سال ۹۵ شکل گرفته و این روزها که کرونا همه دانشگاه های جهان دچار دگردیسی کرده، مکتب خونه هم بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. این استارت آپ در سال ۹۵، برای اولین بار در ایران نسل جدید آموزش مجازی با متد تعاملی را ارائه کرده است. نکته مهم در ادامه مسیر مکتب خونه، توجه این استارت آپ به نیازهای بازار و تولید محتوای مربوط به مهارت های نیری کار است که می تواند خلا همیشگی بین نیازهای بازار کار و تحصیلات دانشگاهی در ایران را پر کند. «مکتب خونه» هم چنین در سال ۹۷، محتوای همایش ها و رویدادهای را برای فارسی زبانان جهان عرضه کرد که هدف آن دسترسی رایگان علاقمندان به رویدادهای علمی داخل و خارج کشور بود.
در سال های گذشته برای افزایش اعتبار آموزشی این استارت آپ، دانشگاه های تهران و صنعتی شریف برای دوره های آموزش آنلاین مهارت محور مکتب خونه گواهینامه دانشگاهی صادر کرده و اعتبار دوره های آموزشی این دانشگاه ها را تایید کردند. هم چنین در سال گذشته «مکتب خونه ای ها» از مذاکره با پتلفرم های آنلاین کاریابی کشور برای پیوند هرچه بیشتر بازار کار و بخش آموزش خبر دادند.
باتوجه به همه گیری کرونا و تغییر شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه ها، ارائه محتوای آنلاین در ایران و جهان بیش از همیشه طرفدار پیدا کرده است و دور از ذهن نیست که حتی پس از عبور جهان از این بحران، دانشگاه با سیستم مکتب خونه ها به فعالیت خود ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن