اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سقوط به زیر یک میلیون واحد در اولین روز هفته

شاخص کل بازار سرمایه تا پیش از ظهر امروز با ریزش ۳۲ هزار و ۱۳۷ واحدی به زیر یک میلیون واحد سقوط کرد. شاخص کل بورس امروز را در کانال یک میلیون و ۱۶ هزار واحد آغاز کرده بود که در ساعت اولیه فعالیت بازار به زیر یک میلیون واحد رسید. پیش از ظهر امروز شاخص کل بازار سرمایه در کانال ۹۸۵ هزار واحد قرار گرفت، شاخص کل هم وزن با ۵ هزار و ۸۷۴ واحد سقوط به کانال ۳۱۰ هزار واحد رسید و شاخص قیمت با  ۸  هزار و ۵۴۴ واحد افت، تا کانال ۲۶۲ واحد سقوط کرد.
تا ساعت ۱۱:۳۰ امروز معامله سهام فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، مپنا و معدنی و صنعتی گل گهر، بانک ملت و گسترش نفت و گاز پارسیان به افت شاخص کل بازار سرمایه انجامید و معامله سهام مخابرات ایران، خدمات انفورماتیک، سرمایه گذاری دارویی تامین و سرمایه گذاری سایپا مانع سقوط بیشتر شاخص کل بازار سرمایه بود. بازدهی بورس در اولین روز هفته جاری به ۳.۱۷- درصد رسید.
امروز علاوه بر بازار سرمایه، وضعیت بازار دلار و یورو در صرافی ها بانکی هم قرمز بود. تا پیش از ظهر امروز قیمت هر اسکناس یورو به ۰.۲۹ درصد افت به ۱۸ هزار و ۲۰۰ تومان و هر اسکناس دلار با ۰.۲۷ درصد افت به ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان رسید. صرافی ملی نرخ خرید هر اسکناس دلار را ۱۶ هزار و ۷۰۰ و نرخ فروش را ۱۶ هزار و ۸۰۰ اعلام کرد. هم چنین نرخ فروش هر اسکناس یورو هم در این صرافی ۱۸ هزار و ۲۰۰ و نرخ خرید ۱۸ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است.
بازار سکه اولین روز هفته را در وضعیت سبز آغاز کرد. قیمت سکه امامی امروز به بیش از هفت  میلیون و ۱۰۰ هزار تومان در معاملا تتک فروشی رسید. سکه بهار آزادی هم شش میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شده است. هرچند نرخ دلار در بازار داخل به عنوان اهرم رشد قیمت سکه در هفته های گذشته اندکی کاهش یافته اما رشد قیمت طلا در بازارهای جهانی قیمت سکه را تقویت کرده است. رشد قیمت دلار در بازار داخل در هفته گذشته را به تصمیم بازار ساز برای جلوگیری از ورود تقاضای کاذب به بازار نسبت می دادند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن