اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

جک ما هم چنان ثروتمندترین چینی جهان است

جک ما، بنیان گذار علی بابا، برای دومین سال پیاپی، جایگاه اول را در فهرست فوربز از میلیونرها و میلیاردهای چینی کسب کرد.  ثروث جک ما از ۳۴.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۳۸.۲ میلیارد دلار در سال جاری میلادی رسیده است. به نوشته فوربز، بیش از نیمی از کسانی که برای تهیه این فهرست بررسی شده اند، شاهد افزایش ثروت خود در یک سال گذشته بودند درحالیکه ثروت یک چهارم آن ها هم کاهش یافته است.
راسل، فلانری، سردبیر فوربز می گوید:«شاید رشد اقتصادی چین کاهش پیدا کند، اما کارآفرینان باهوش چینی به مسیر خود برای راه اندازی کسب وکارها و به دست آوردن ثروت بیشتر ادامه می دهند».
چشم انداز اقتصاد چین در نظر سرمایه گذاران به شدت تحت تاثیر جنگ تجاری این کشور با ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. از سوی دیگر رشد اقتصاد داخلی هم کند شده است. با این وجود براساس برآوردهای فوربز، کل دارایی ۴۰۰ نفر از ثروتمندان چینی در سال جاری میلادی به بیش از ۱.۲۹ تریلیون دلار رسیده درحالیکه در سال گذشته میلادی، ۱.۰۶ تریلیون دلار بوده است. این یعنی ثروت ثروتمندان چینی ۲۰ درصد در سال ۲۰۱۹ رشد کرده است. از سوی دیگر ۶۰ میلیارد دیگر به فهرست فوربز اضافه شده اند. نفر دوم در فهرست فوربز، پونی ما هائوتنگ،  از هولدینگ تنسنت است. ارزش دارای یاو به ۳۶ میلیارد دلار رسیده است.
سومین ثروتمند چینی، رییس گروه Evergrande فعال در زمینه املاک در چین است. دارای این شخص به ۲۷.۷ میلیارد دلار رسیده است. نفر چهارم، سان پیایونگ، رییس شرکت دارویی  Jiangsu Hengrui که ثروت او به ۲۵.۸ میلیارد دلار می رسد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن