اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

جنگ فرزند هوآوی با رقبا

آنر، برند تولید تلفن هوشمند که سال گذشته از شرکت هوآوی جدا شد، نخستین محصول خود را به عنوان یک شرکت مستقل عرضه می کند.  این تلفن هوشمند، به نرم افزارهای گوگل و تراشه های کوالکام دسترسی دارد.
آنر، در ۴۰ بازار در سراسر جهان عرضه می شود و قیمت آن ۵۲۹ یورو معادل ۶۱۴ دلار است. فروش تلفن های هوشمند آنر گامی بزرگ برای شرکتی است که پیشتر در سایه مالکیت هوآوی، سهم خود از بازار را از دست داده بود.
آنر، در سال های گذشته به عنوان برند ارزان قیمت  از شرکت هوآوی محصولاتش را عرضه می کرد. این شرکت در ماه دسامبر گذشته به دولت در شنزن فروخته شد.
هوآوی به دلیل تحریم های آمریکا در سال های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰، از دریافت خدمات برای تولید و عرضه تلفن های هوشمند خود محروم شد. از جمله این محدودیت ها عدم دسترسی تلفن های هوآوی به برنامه های اندرویدی گوگل و محدودیت دسترسی به تراشه های حیاتی در ساخت این تلفن ها بود. تحریم های آمریکا کسب وکار هوآوی در تولید و فروش تلفن هوشمند را فلج کرد.
هوآوی برای حفظ برند آنر از حواشی تحریم های آمریکا، این برند را فروخت. آنر به طور مستقیم مورد تحریم آمریکا نبود.
آنر از زمان جدایی از هوآوی، توانست سهم خود از بازار چین را تا اندازه ای به دست آورد. در ماه اوت سهم این شرکت از بازار تلفن های هوشمند چین به ۱۵ درصد رسید و به سومین عرضه کننده تلفن هوشمند در چین تبدیل شد.
سهم این شرکت تلفن هوشمند از بازار در ماه اوت ۳.۷ درصد بود که نسبت به فوریه ۱.۵ درصد بیشتر شده است. دلیل عمده این رشد، افزایش فروش در چین اعلام شده است. در بازارهای بین المللی، آنر  باید با دیگر رقبایش از چین و دیگر کشورها بجنگد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن