اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تمرکز استارت آپ های فین تک بر سودآوری

در چندسال گذشته استارت آپ های فناوری مالی یا فین تک به موفقیت های بزرگی دست پیدا کردند. جذب میلیون ها و حتی ده ها میلیون کاربر، بزرگترین جذب سرمایه ها را برای این استارت آپ ها رقم زده و همین، دلیل دستیابی به ارزیابی های فوق العاده شده است.
به گزارش تک کرانچ، پس از چند سال طوفانی برای رشد، استارت آپ های فین تکی درحال تبدیل شدن به موسسات مالی سنتی اند. با این حال، رکود اقتصادی سال ۲۰۲۰، برای بعضی استارت اپ های فین تکی چالش هایی ایجاد کرده است.
بعضی از استارت آپ ها، خیلی خوب رشد کردند درحالیکه بعضی دیگر با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، اما اکثر آن ها بر تغییر تمرکز کرده اند. چه تغییری؟ به جای تمرکز بر رشد به هر قیمتی، اکنون این کسب وکارهای نوپا،  مشغول طراحی مسیر سودآوری اند. این تغییر به معنای پایان شاد در سال ۲۰۲۰، برای همه این استارت آپ ها نیست. آن ها درواقع در تلاشند تا با ارائه محصولاتی، حفظ طولانی مدت خود را تضمین کنند. موارد مصرف کاربران فین تک ها گسترده است اما گشایش بازارهای تازه در زمان رشد، به تلاش مضاعف نیاز دارد. در این شرایط باید کارکنان بیشتری استخدام و به طور مداوم توجه خود را بین محصول و سازمان تقسیم کرد. اکنون فین تک ها بر تولید محصول و رشد تمرکز کرده اند.
لیدیا، اپلیکیشن پرداخت P2P در فرانسه است. این استارت آپ بیش از چهارمیلیون کاربر در اروپا دارد که بیشتر آن ها در فرانسه اند. در سال های اخیر، لیدیا به طور مداوم رشد کرده است و تعداد کاربران آن افزایش یافته است. اما اگر کاربران استفاده از این اپلیکیشن را متوقف کنند چه؟ در ماه آوریل، تعداد تراکنش های لیدیا ۷۰ درصد افت کرد. با این حال، در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، تعداد کاربران لیدیا، ۵۰ درصد رشد کرده است. زمانی که فرانسه در قرنطینه نبود، این شرکت رکوردهای بالای خود را شکست.
سایرل چیچه، موسس لیدیا گفت:«در سال ۲۰۱۹، ما در همه ماه های سال رشد کردیم. در سال ۲۰۲۰، به رشد تجمعی خوبی رسیدیم، رشدی که در یک سال عادی، بدون ماه های مارس، آوریل، می و نوامبر خوب بود». در این ماه ها چیچه، تردید داشت که کاربران دوباره از لیدیا برای پرداخت استفاده کنند. در ماه ژانویه، لیدیا از شرکت تنسنت، سرمایه گرفته بود، شرکتی که وی چت پی حمایت می کند.
 در ماه آوریل، تنسنت فهرستی از اولویت ها را برای لیدیا مشخص کرد که به روزرسانی محصولات تا جای ممکن، و اولویت بندی به روز رسانی محصولات برای دریافت واکنش و خواسته مردم از جمله آن بود. موسس لیدیا اعلام کرد که این شرکت برای انجام این اولویت ها به شدت کار کرده تا خدمات خود را در پرداخت های کارتی، پرداخت بدون تماس موبایلی و کارت های مجازی ارتقا بدهد. گام بعدی برای این استارت آپ، سودآوری است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن