اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازار سهام ریخت

بازار سهام پس از رشد پنج هزار واحدی روز گذشته، با افت ۴۰ هزار واحدی به کف کانال یک میلیون و ۶۰۷ هزار واحد رسید و به نگرانی ها برای سقوط شاخص در کانال مقاومتی یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دامن زد. روند امروز شاخص کل بازار سرمایه در روز دوشنبه، برخلاف یکشنبه به طور کامل کاهشی بود. بازدهی امروز بازار سهام به ۲.۴۶- درصد رسید درحالیکه شاخص کل هم وزن هم با ریزش ۴ هزار و ۹۴۷ واحدی، به کانال ۴۳۶ هزار واحد رسید. امروز هم چنین شاخص قیمت ۱۰ هزار و ۶۴۱ واحد افت کرد و به کانال ۴۲۱ هزار واحد سید و شاخص صنعت با بازدهی ۲.۵۱- درصدی در کانال یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد قرار گرفت. افت امروز شخص کل ناشی از معامله ۴.۸۷۱ میلیون سهم در ۶۲۰ هزار داد و ستد بود.
معامله نماد شرکت های فولاد مبارکه، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی فارس، معدنی و صنعتی گل گهر، سرمایه گذاری غدیر، مخابرات ایران، گسترش نفت پارسیان، فولاد خوزستان، معدنی و صنعتی چادرملو و توسعه معادن و فلزات، ایران خودرو و بانک تجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بازار سهام گذاشته است. بعضی تحلیل ها گویای ادامه روند افت شاخص کل از بازار سرمایه و تلاش بیشتر سهامداران حقیقی بر نقدکردن سهام خود و خروج از بازار سرمایه است. بازار سرمایه از نخستین ماه تابستان سال جاری روند افت خود را آغاز کرده است و بیش از یک ماه است که در کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار و یک میلیون و۶۰۰ هزارواحد مقاومت می کند اما مشخص نیست این مقاومت  ادامه پیدا کند.
هم چنین امروز تا پیش از ظهر، بازار طلا و ارز شاهد افت قیمت ها بود. دلار امروز در بازار آزاد ۲۴ هزار و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. قیمت یورو با اندکی افزایش به ۲۹ هزار و ۱۵۲ تومان رسید و قیمت سکه هم با ۰.۴۵ درصد کاهش، به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن