اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزیاتحادیه کسب و کارهای اینترنتی

انقلاب در استارت‌آپ‌های فناوری آموزشی

مایکروسافت روی یک استارت‌آپ محاسباتی انگلیسی برای مقابله با گوگل در صنعت فناوری آموزشی که در طول همه‌گیری کرونا رونق گرفته، شرط‌بندی کرده است. سی‌ان‌بی‌سی گزارشی دراین باره منتشر کرده است.

کنو (Kano) استارت‌آپ انگلیسی که در آموزش بچه‌ها با نحوه کدگذاری متمرکز است، بیش از یک‌میلیون دلار از مایکروسافت، غول فناوری سرمایه جذب کرده است. این شرکت تا به امروز حدود ۴۵.۵ میلیون دلار از سرمایه‌گذارانی ازجمله Salesforce دریافت کرده است.

این معامله روز گذشته انجام شد و مشارکت موجود با مایکروسافت در رایانه‌های شخصی کنو را گسترش می‌دهد. این قرارداد باعث می‌شود که کنو به رده بازیکنان بزرگ فناوری اطلاعات مانند لنووو و دل بپیوندد و مجوز تولید تجهیزت اصلی از مایکروسافت را به دست آورد.

این بدان معنی است که کنو اکنون قادر است رایانه شخصی خود با ویندوز ۱۰ پرو –نسخه برتر سیستم‌عامل مایکروسافت- را به مدارس ارسال کند. این شرکت یک قرارداد مشترک فروش هم با مایکروسافت امضا کرده است.

کنو مناقصه‌ای را از دولت ژاپن برای فروش ۳ میلیون دستگاه را به دست آورده است و در حال مذاکره برای فروش هزاران دستگاه دیگر به امارات متحده عربی است.

خرده‌فروشی کامپیوتر این شرکت با ۲۹۹ دلار است که ارزان‌تر از رایانه‌های هیبریدی Surface مایکروسافت و برخی از رایانه‌های Chromebook گوگل می‌شود.

با شیوع کرونا تقاضا برای فناوری آموزشی (edtech) افزایش یافت. محدودیت‌های رفت‌وآمد و قرنطینه‌ها باعث تعطیلی مدارس در ۱۹۰ کشور جهان در اوج همه‌گیری در اواسط آوریل شد و ۹۰ درصد دانش آموزان جهان را تحت تأثیر قرارداد.

درعین‌حال، بازار جهانی کامپیوترها (Pc) پس از تحمل بدترین کاهش فروش خود در سال ۲۰۱۳ اخیراً به رشد بازگشته است. گفته می‌شود محموله‌های رایانه‌ای در سراسر جهان در سه ماه دوم سال ۲.۸ درصد رشد کرده است. کنو در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری باهدف آموزش بچه‌ها برای ساختن کامپیوتر و کدهای خود شروع به کارکرد.

*رقابت با گوگل

الکس کلین، مدیرعامل و بنیان‌گذار کنو گفت بخش بزرگی از معامله با مایکروسافت برای کمک به شرکت برای رقابت با گوگل در بازار محاسبات آموزشی چند میلیارد دلاری است.

طی سال‌های گذشته Chromebooks گوگل به رایانه‌ پرفروش در ایالات‌متحده تبدیل‌شده است. در سال ۲۰۱۸، آنها ۶۰ درصد از کل لپ‌تاپ‌ها و تبلت ها را در کلاس‌های درس از ابتدا تا انتهای دبیرستان (K-12) تشکیل می‌دادند. درحالی‌که این سهم در سال ۲۰۱۲، ۵ درصد بوده است. مایکروسافت ۲۲ درصد از بازار را در سال ۲۰۱۸ به خود اختصاص داد، درحالی‌که سهم اپل ۱۸ درصد بود.

برخی در این میان هشدارهایی درباره امکان جاسوسی در دانش آموزان را مطرح می‌کنند. البته گوگل گفته است که متعهد به حفظ حریم خصوصی دانش آموزان است و از داده‌های آنها برای اهداف تبلیغاتی استفاده نمی‌کند.

بااین‌حال استارت‌آپ کنو هنوز به سود نرسیده است. این شرکت در ۱۲ ماه منتهی به مارس ۲۰۱۸ ضررهای ۱۱ میلیون پوندی به بار آورد. این استارت‌آپ همچنین در اواخر سال گذشته حدود ۱۵ نفر از کارمندانش را اخراج کرده است.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن