اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

کرونا دامن خودروسازی را هم گرفت

کاهش تقاضای نفت  و از دست رفتن بازار پرسود چین برای شرکت های خارجی تنها آثار شیوع کرونا در این کشور نیست. اخبار تازه از آسیب جدی این ویروس به صنعت خودروسازی جهان می گوید. بسیاری از قطعات خودرو در چین تولید می شود.
هیوندایی موتور به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، تولید در کره جنوبی را متوقف کرده است. هیوندایی موتور اعلام کرده بزرگترین بخش تولیدی خود را متوقف می کند. این شرکت اولین خودروسازی است که خارج از مرز های چین به دلیل شیوع ویروس کرونا و اختلال در عرضه قطعات از سوی چینی ها، تولید را متوقف کرده است. بسیاری از تولیدکنندگان جهانی خودرو، از جمله تسلا، فورد، پژو سیتروئن،  نیسان ژاپن و  هوندا موتور، بعضی از کارخانجات خود در چین را در هفته جاری به دستور دولت هایشان تعطیل کرده اند.
کرونا، این ویروس شبه آنفولانزا تاکنون بیش از ۴۲۰ نفر را کشته است.  نگرانی های ناشی از کاهش رشد اقتصادی جهان و تلاطم بازار باعث شد شاخص بورس شانگهای  ۴۰۰ میلیارد دلار از ارزش خود را در روز دوشنبه از دست بدهد.
تصمیم هیوندایی برای خاموش کردن خطوط مونتاژ در داخل می تواند  رکود فروش این شرکت را به تاخیر بیندازد. به گزارش رویترز، وضع این تولیدکننده خودرو در کره جنوبی  خیلی خوب نیست. هیوندایی از مدت ها پیش برنامه تعلیق بعضی خطوط تولید را دنبال کرده است. مسئولان صنفی در کره جنوبی می گویند هیوندایی از مشکلات اقتصادی و شیوع  کرونا در چین بیش از دیگر شرکت ها آسیب می بیند چراکه بیش از دیگران به واردات قطعات از چین اتکا کرده است. آمارهای تجاری نشان می دهد کره جنوبی در سال ۲۰۱۹، ۱.۵۶ میلیارد دلار قطعه اتومبیل از چین وارد کرده است. این میزان در سال ۲۰۱۸، ۱.۴۷ میلیارد دلار بوده است. ژاپن هم پیشتر هشدار داده بود که شیوع ویروس کرونا صنعت خودروسازی جهان  و دیگر صنایع وابسته به آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن