اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

هومکا و رادار ۳۶۱ سرمایه جذب کردند

در هفته جاری دو خبر از جذب سرمایه دو استارتاپ ایرانی منتشر شده است. رادار ۳۶۱ و هومکا از شرکت های شناسا، هلدینگ مکث و گروه مدیریت سرمایه لیان سرمایه جذب کردند.
رادار ۳۶۱، یک استارتاپ جست وجو گر هوشمند است که اطلاعات کاملی درباره هتل ها،انواع اقامتگاه ها و بلیت هواپیما را در اختیار کاربران قرار می دهد. در رادار ۳۶۱، امکان اتصال به وب سایت فروشندگان و خدمات دهندگان فراهم شده است.
استارتاپ هومکا، از دو شرکت سرمایه جذب کرد. هلدینگ مکث و گروه مدیریت سرمایه لیان، ۲ مجموعه سرمایه گذار در هومکا هستند. هومکا از مجموعه های ارائه دهنده خدمات سلامت در محل است که از اردی بهشت ماه سال ۹۹ کار خود را آغاز کرده است. هومکا پیش از این، از شتاب دهنده هلثیو سرمایه بذری جذب کرده بود.
هم چنین در ماه گذشته گروه سرمایه گذاری پرسال در جریان برگزاری نخستین نشست خبری خود، اعلام کرد پذیرای ایده های نوآور و خلاق است. این شرکت تا امروز در سه استارتاپ حوزه کشاورزی سرمایه گذاری کرده است. به گفته مینا شاهویری، سرپرست سرمایه گذاری گروه پرسال، «برای کشتیار و کشمون، در راند A سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و با گلیتال هم در مرحله بذری و راند A همراه شدیم. از طرفی استارتاپ «روستاتیش» هم که در حوزه کارآفرینی اجتماعی فعال است را در مرحله بذری همراهی کرده‌ایم».
براساس بررسی های انجام شده توسط گروه پژوهشی راستا، رسانه تحلیلی ایران، بیش از ۸۰ شتاب دهنده داخلی در کشور فعالیت می کنند. حضور پررنگ شرکت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در اکوسیستم استارتاپی، همزمان با عدم دسترسی این استارتاپ ها به سرمایه خارجی به دلیل تحریم ها، می تواند به رونق کسب و کارهای نوپا در کشور کمک کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن