اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

موسسان گوگل سهامشان را فروختند

لری پیج و سرگی برین، از موسسان گوگل، بیش از یک میلیارد دلار از سهام خود در گوگل را فروختند. به گزارش سی ان بی سی، از آغاز ماه می،  میزان فروش سهام موسسان گوگل به ۱.۰۷ میلیارد دلار رسیده است. برین به طور کلی بیش از ۶۱۰ میلیون دلار سهام خود را فروخته و فروش سهام پیج هم ۴۶۲ میلیون دلار بوده است. این دو موسس گوگل، پیشتر در سال ۲۰۱۷ بخشی از سهام خود را فروخته بودند.
گوگل، ارزشمندترین شرکت فناوری جهان، عملکرد خوبی  در بازار سهام ثبت کرده است. سهام کلاس A آلفابت بیش از ۵۰ درصد رشد را در ثبت کرده که بیش از سهام شرکت های آماوزن و اپل است. این شرکت چهارشنبه هفته گذشته گزارشی از وضعیت مالی خود در دوماه گذشته از سال جاری میلادی را منتشر کرد که گویای عملکرد قوی آن است.
لری پیچ، در پایان سال ۲۰۱۹ از مدیریت آلفابت کناره گیری کرد.  سرگی برین هم در همان زمان از ریاست آلفابت کنار رفت. این دو در سال ۱۹۹۸ گوگل را تاسیس کردند و در این سال ها، به عنوان عضو هیئت مدیره  و دارندگان عمده سهام در گوگل باقی ماندند. لری پیج  و سرگی برین از ثروتمندترین کارآفرینان جهان به شمار می روند. گوگل در پایان سال مالی ۲۰۱۱ به سود ۳۷ میلیارد دلاری رسید. این رقم در پایان سال ۲۰۱۲، ۵۰ میلیارد دلار بود.
گوگل در آغاز یک شرکت خصوصی بود و نخستین فروش اولیه سهام آن در  سال ۲۰۰۴ انجام شد. هدف این شرکت ساماندهی اطلاعات در جهان و در دسترس قرار دادن آن برای عموم اعلام شده است. در سال ۲۰۱۵، گوگل از یک شرکت خصوصی به یک شرکت خوشه ای تغییر شکل داد که با نام آلفابت از آن یاد می شود. گوگل اکنون بزرگترین زیر مجموعه آلفابت به شمار می رود. این شرکت محصولات اینترنتی مثل جی میل، گوگل پلاس، کروم و سیستم عامل پرطرفدار اندروید را به جهان عرضه کرده است. از مهم ترین اقدامات گوگل در چند سال اخیر، خرید شرکت های کوچک و متوسط فناوری در سراسر جهان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن