اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

قیمت آگهی های املاک در شیپور، ۱.۵ برابر بودجه سال ۱۴۰۰

براساس این گزارش متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران ۳۲ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۲۰ تومان است. متوسط قیمت در محله زعفرانیه تهران به ۱۱۲ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۵۰ تومان می رسد و کمترین متوسط قیمت در بهشت زهرا ثبت شده که ۹ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۵۲ تومان است. در بین مناطق ۲۲ گانه تهران منطقه ۷ با رشد  ۷۰ درصدی متوسط قیمت در هر متر مربع، بیشترین رشد قیمت را در بخش املاک مسکونی ثبت کرده است. بیشترین میزان عرضه واحد مسکونی در بین محله های تهران، در محله جیحون انجام شده است.
در بخش املاک اداری، بیشترین عرضه در محله جردن انجام شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد اداری در تهران به ۶۶.۵ میلیون تومان رسیده است. گران ترین محله برای خرید واحدهای مسکونی، محله الهیه است که متوسط قیمت در آن به ۱۲۸.۲ میلیون تومان می رسد. کمترین متوسط قیمت برای هر مترمربع واحد اداری هم در افسریه تهران ثبت شده است که ۲۲.۶ میلیون تومان است.
در بخش املاک تجاری در استان تهران، بیشترین متوسط قیمت در تجریش و کمترین در وردآورد ثبت شده است. متوسط قیمت هر مترمربع واحد تجاری در تهران ۱۴۸.۵ میلیون تومان است. این رقم در گران ترین محله ۳۸۸.۷ میلیون و در ارزان ترین ۳۳.۶ میلیون تومان بوده است. بیشترین عرضه واحدهای تجاری در محله سعادت آباد تهران انجام شده است.
در دیگر استان های کشور، متوسط قیمت هر متربع مربع واحد مسکونی به ۱۰.۸ میلیون تومان می رسید. بالاترین متوسط قیمت در استان هرمزگان و جزیره کیش ثبت شده و کمترین متوسط قیمت مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که به ترتیب ۲۴.۴ میلیون تومان و ۵.۹ میلیون گزارش شده است. در استان یزد رشد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی با ۱۱۵ درصد رشد، رکورد زده است. یبشترین میزان عرضه مسکن هم در بین استان های کشور غیر از تهران، متعلق به استان البرز است.
گزارش شیپور از رشد عرضه املاک مسکونی در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ نشان می دهد خرید و فروش این نوع املاک در تهران ۳۷.۶ درصد رشد کرده است و رهن و اجاره املاک مسکونی در تهران ۱۱ درصد بیشتر شده است. هم چنین خرید و فروش املاک مسکونی در سایر استان ها ۱۲.۴ درصد بیشتر شده است و رهن و اجاره مسکونی ها هم ۲۵ درصد رشد کرده است.
اما در بخش املاک تجاری، با توجه به همه گیری کرونا و استقبال مردم از خرید آنلاین، خرید و فروش املاک تجاری ۴ درصد کاهش یافته است. رهن و اجاره املاک تجاری به طور تقریبی در تهران صفر بوده است و در سایر استان ها کاهش خرید املاک تجاری ۶.۴ درصد گزارش شده است. با این حال رهن و اجاره تجاری ها در سایر استان ها غیر از تهران ۲۶ درصد بیشتر شده است. براساس گزارش  شیپور، خرید و فروش باغ و زمین در شمال کشور ۳۳.۳ درصد رشد کرده است.
شیپور گزارش داده مجموع قیمت همه آگهی های املاک ثبت شده در شیپور در نیمه نخست سال جاری با ۱۸۰ درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، ۴.۷۶۶.۳۱۶.۳۰۹.۶۸۱.۳۲۰ تومان رسیده که ۱.۵ برابر بودجه سال ۱۴۰۰ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن