اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

سایه بیماری بر رشد اقتصاد جهان

 
۱.تاکنون ۲۴۴۲ نفر در اثر این بیماری در چین کشته شدند و ۷۶ هزار و ۹۳۶ نفر به کرونا مبتلا شده اند. کرونا جریان فعالیت اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان را مختل کرده است.
۲.نگرانی های بین المللی درباره شیوع کرونا خارج از چین افزایش یافت تا جاییکه سازان بهداشت جهانی نسبت به میزان ابتلا و گسترش این بیماری ابراز نگرانی کرد.
۳.خارج از چین، بیش ازیک هزار و ۴۰۰ مورد ابتلا به کرونا در ۲۸ کشور جهان شناسایی شده است. این آماری است که در روز یکشنبه از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده است. این تعداد شامل یک مورد کرونای مثبت تایید شده در قاره آفریقا یعنی در مصر هم هست.
۴.ایتالیا با روند سریع توسعه بیماری کرونا در اروپا دست وپنجه نرم می کند. از روز جمله ۱۵۰ مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده و و سه نفر جان خود را از دست داده اند.  مقامات در ایتالیا برای یافتن منشا این بیماری و چرایی شیوع آن تلاش میک نند. بیش از ده ها شهر کوچک در لامبردی و وینتو در ایتالیا با جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر قرنطینه شده است.
۵.در کره جنوبی ۱۶۱ مورد تازه از ابتلا به کرونا شناسایی شده است که مجموع افراد مبتلا را تا روز دوشنبه به ۷۶۳ نفر می رساند.
۶.در ایران، در چهارشنبه هفته گذشته اعلام شد دو مورد ابتلا به بیماری کرونا شناسایی شده است اما اکنون از ابتلای ۴۳ نفر و مرگ هشت نفر در اثر کرونا تایید شده است. بیشتر افراد از شهر قم آلوده شده اند.
۷.در هنگ کنگ ۷۴ مورد ابتلا به کرونا تایید شده بود تا اینکه در روز دوشنبه تعداد بیماران به ۶۹ نفر رسید. کرونا در هنگ کنگ  سه قربانی گرفته است.
۸.خطوط هوایی کره جنوبی اعلام کرده پرواز ها به دائگ، چهارمین شهر پرجمعیت این کشور با آمار بیشتر مبتلایان به کرونا را لغو کرده است. نیوزلند مانع ورود مسافران از مبدا چین برای چهار هفته شده است تا احتمال شیوع کرونا در این کشور را کاهش دهد.
۹.سومین مسافر در کشتی پرنسس دایموند در ژاپن در روز یکشنبه درگذشت.
۱۰.چهار مسافر کشتی کروز در انگلستان مبتلا به ویروس کرونا شده اند.
۱۱.صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده شیوع کرونا رشد اقتصادی چین را به ۵.۶ درصد کاهش دهد و رشد اقتصاد جهان را هم ۰.۱ درصد کم کند.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن