اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رکورد زنی های اتریوم

 بازار ارزهای مجازی با ثبت رکوردهای تازه در قیمت اتریوم و آلت کوین ها، از وضعیت قرمز به سبز بازگشته است. اتریوم، دومین رمز ارز جهان از نظر ظرفیت بازار، با عبور از مرز ۳۰۰۰ دلار، رکوردی تاره در تاریخ خود ثبت کرد. این رمزارز که توسط یک جوان روسی-کانادایی ایجاد شده، روز گذشته از مرز ۳۰۰۰ دلار عبور کرد و به کانال ۳۱۰۰ دلار هم رسید. به این ترتیب بازدهی اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۸ درصد و بازدهی هفتگی آن به بیش از ۳۶ درصد رسید.
اتریوم، ارزی مجازی است که پس از بیت کوین ظهور کرد. در این بلاکچین اتریوم امکان ثبت قراردادهای هوشمند با داده هایی بیش از بلاکچین بیت کوین وجود دارد. ارزش بازار این ارز مجازی اکنون به بیش از ۳۶ میلیارد دلار رسیده است.
تجارت نیوز نوشت با عبور اتریوم از مرز ۳۱۰۰ دلار، ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم که چندی پیش آدرس کیف پول اتریوم خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بود و موجودی آن ۳۳۳ هزار و ۵۲۰ اتریوم بود حالا میلیاردر شده چرا که ارزش این مقدار اتریوم امروز یک میلیارد و ۵۰ میلیون دلار است.
بیت کوین هم در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت حدودا ۳ درصد رشد، ۵۸ هزار و ۴۵۰ دلار قیمت گرفته است. دوج کوین، باینسن، ایکس آرپی  و لایت کون هم در۲۴ ساعت گذشته روند رشد و افزایش قیمت را ثبت کردند.
بازار ارزهای مجازی در ماه های گذشته از سال ۲۰۲۱، هم چنان با رونق به کار خود ادامه می دهد. با همه گیری کرونا قیمت بیت کوین، پرچمدار این ارزها به کمتر از ۷ هزار دلار رسید اما بیت کوین در یک ماه اخیر، مرز ۶۰ هزار دلار را هم رد کرده است. بعضی تحلیل ها از ۱۰۰ هزارتایی شدن بیت کوین در سال جاری میلادی می گوید.
رونق بازار ارزهای مجازی بسیاری را به فکر سرمایه گذاری در این بازار انداخته است. نوسان های دائمی، معامله از مسیر صرافی های نامطمئن و خرید ارزهای بی پشتوانه از هشدارهای همیشگی به تازه واردان این بازار است. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن