اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رقابت داغ رقبای اوبر در لندن

رقبای اوبر در اقتصادی ترین شهر اروپا لندن، از هیچ فرصتی برای استفاده از بدشانسی های بزرگترین تاکسی یاب اینترنتی جهان نمی گذرند.  اوبر هم چنان بزرگترین تاکسی یاب اینترنتی در لندن است. تعداد رانندگان اوبر در این شهر به ۴۵ هزار و تعداد مسافران به ۳.۵ میلیون رسیده است. اما  تازه واردهایی مثل بولت، اولا و کاپتن می خواهند سهم اوبر را در لندن کم کنند.
لندن شهر پرچالشی برای اوبر بوده است. مجوز  کار این تاکسی یاب اینترنتی در لندن به سختی تمدید و البته مدتی تعلیق شد. از آنجایی که چشم انداز حضور اوبر در لندن شفاف نیست، بقیه تاکسی یاب های اینترنتی جهان می خواهند جای اوبر را در لندن غصب کنند.
به گزارش سی ان بی سی، در روز دوشنبه، اوبر، غول تاکسی یابی اینترنتی جهان نتوانست مجوز فعالیت خود در پایتخت انگلستان را تمدید کند، هرچند که هم چنان درحال پیگیری برای تمدید مجوز است و به کار خود ادامه می دهد. اما از رقبای اوبر چه خبر؟ آن ها تلاش می کنند رانندگان و مشتریان اوبر را وسوسه کنند که از خدمات اوبر استفاده نکنند.
کاپتن، رقیب فرانسوی اوبر در لندن است. کاپتن اعلام کرد «ما در لندن به تاکسی یاب اینترنتی نیاز داریم اما ما اوبر نمی خواهیم». بولت، دیگر رقیب تازه هم اعلام کرده «ما به مسئولیت تاکسی یاب ها در همکاری با تنظیم کنندگان مقررات باور داریم». پس از عدم تمدید مجوز اوبر، بولت به مشتریان ایمیل زد و در آن ایمیل نوشت «اخبار مربوط به یکی دیگر از  تاکسی یاب های اینترنتی در لندن، برای ما بیش از هزار ثبت نام جدید ایجاد کرده است».
شرکت بولت بیش از ۳۰ هزار راننده در لندن دارد و شرکت کاپتن،  با ۱۶ هزار راننده در لندن فعالیت می کند. شرکت هندی اولا هم به محض عدم تمدید مجوز اوبر اعلام کرد که ثبت نام رانندگان در لندن را از هفته آینده آغاز می کند. اوبر و اولا یک سهامدار مشترک دارند که همان سافت بانک ژاپن است.
تحلیل گران می گویند مشکلاتی که برای اوبر پیش آمده، به رقابت داغ دیگر تاکسی های اینترنتی جهان در لندن می انجامد. رقابتی که در نهایت به نفع مصرف کنندگان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن