اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

نشست کشورهای عضو برجام و آمریکا بدون حضور ایران

منبع: ایسنا

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد، کشورهای عضو برجام و آمریکا، بدون حضور ایران (عصر روز سه شنبه) بار دیگر برای تبادل نظر درباره یافتن بهترین روش جهت تسریع مذاکرات وین دیدار کردند.

اولیانوف در پیامی دیگر از دیدار سه جانبه نمایندگان روسیه، چین و آمریکا در پایتخت اتریش خبر داد.
وی نوشت: گفت وگوهای وین ادامه دارد. یک دیدار سه جانبه غیر رسمی میان روسیه، چین و آمریکا برگزار شد. همانطور که می بینید روس ها و آمریکایی ها با یکدیگر (دور یک میز) نشسته اند اما این، هیچ گونه مفهوم سیاسی ندارد.
دور جدید مذاکرات ایران و ١+۴ با هدف احیای توافق هسته‌ای از روز پنج شنبه در وین، پایتخت اتریش آغاز شده است. جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است که با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.
گفتنی است که هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در چند روز گذشته در حال مذاکره برای اعمال پیشنهادات ایران بر روی پیش‌نویس وین ۶ هستند.
علی باقری رییس تیم مذاکراتی ایران در وین در پاسخ به این سوال که آیا درباره پیشنهادات جدید ایران مذاکره شروع شده است؟ گفت: در چند روز گذشته چندین جلسه در سطح کارشناسی و مقامات ارشد مذاکره کننده داشتیم که اصلاحات، دیدگاه ها و پیشنهادات طرف ایرانی که بر روی متن پیش‌نویس‌های وین ۶ اعمال شده بود گفت‌وگو کردند و این گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است.
باقری همچنین در اظهاراتی دیگر با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های خوبی در مذاکرات روزهای گذشته حاصل شده است، خاطر نشان کرد: در مذاکرات وین اولویت اصلی ما رفع همه تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه است که علیه ملت ایران طی سال‌های گذشته اعمال شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن