اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رشد ۴۸ درصدی درآمد توسعه دهنده ها

اپلیکیشن کافه بازار به عنوان بستر توزیع و پخش برنامه، بازی و ویدئو، بیش از ۴۴ میلیون بار نصب فعال را ثبت کرده است. 
تازه ترین گزارش کافه بازار از عملکرد کاربران و توسعه دهندگان ایرانی در سال ۹۹ منتشر شد. براساس این گزارش، ۱۶۱ عدد بازی و برنامه فعال در کافه بازار عرضه شده است. کاربران کافه بازار در طول یک سال ۱.۶ میلیارد بار برنامه و بازی از کافه بازار دانلود و یا به روز رسانی کردند. بیش از ۲۸۰ میلیارد تومان درآمد نصیب توسعه دهنده های بازی و برنامه ها شده که در مقایسه با سال ۹۸، ۴۸ درصد رشد را نشان می دهد. بیش از ۶۷ هزار توسعه دهنده در کافه بازار، اپلیکیشن عرضه کرده اند.
به طور کلی  ۱۱۷ میلیون تراکنش در کافه بازار ثبت شده است. تعداد خریداران ۱۵.۷ میلیون نفر بوده و این میزان تراکنش، بیش از ۷۵۶ میلیارد تومان درآمد عاید توسعه دهندگان کرده است.
بیش از ۸۸ درصد از درآمد کل توسعه دهندگان، در اختیار توسعه دهندگان استان تهران است. استان خراسان رضوی با ۵ درصد در جایگاه دوم قرار دارد و سایر استان ها در مجموع فقط ۷ درصد درآمد دارند. بیش از نیمی از خریداران از سه استان تهران، آذربایجان غربی و خراسان رضوی اند. ۳۲ درصد خریداران محتوای دیجیتال در استان تهران زندگی می کنند. خراسان شمالی کمترین خرید محتوای دیجیتال را در سال گذشته ثبت کرده است. بررسی های کافه بازار نشان می دهد  ۸۴ درصد درآمد توسعه دهندگان بازی در اختیار توسعه دهندگان استان تهران است. گیلان با ۶ درصد در جایگاه دوم و استان خراسان رضوی با ۲ درصد در جایگاه سوم است.
در سال ۹۹، ۶۷۰۰ بازی فروشنده در بازار فعال بوده و از این تعداد، یک هزار و ۷۳۰ فروشنده جدید هستند. ۴۳۰۰ بازی علاوه بر سال ۹۹ در سال ۹۸ هم فروشنده بوده و محتوای دیجیتال فروخته اند. ۳۰۰۰ بازی در سال ۹۸ فروش داشتند اما در سال ۹۹ فروش نداشتند. این تعداد ریزش نسبت به سایر سال ها، کمتر بوده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن