اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس سبز ماند

در دومین روز هفته، شاخص کل بازار سهام مثل روز شنبه به رشد خود ادامه دارد و با ثبت بازدهی ۰.۳۶ درصدی، در کانال یک میلیون و ۶۴۷ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بازار سهام امروز ۵ هزار و ۸۴۷ واحد رشد کرد. البته شاخص در نخستین ساعات معاملات توانست خود را به کانال یک میلیون و ۶۶۹ هزار واحد برساند اما در این کانال ماندگار نشد. امروز هم مثل روز گذشته، شاخص کل  هم وزن، بازدهی منفی را ثبت کرد و با سقوط ۳ هزار و ۴۷۱ واحدی، در کانال ۴۴۱ هزار واحد قرار گرفت.
امروز ۹ میلیون سهم در یک میلیون و ۳۲۱ داد و ستد معامله شد. ارزش معاملات روز یکشنبه، ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است. معامله نماد شرکت های ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی فارس، فولاد مبارکه، معدنی و صنعتی گل گهر، فولاد خوزستان، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری غدیر به رشد شاخص کل کمک کرد و در مقابل، با وجود جمع شدن صف فروش شستا، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در رتبه اول در بین شرکت های کاهنده شاخص قرار گرفت. کشتیرانی جمهوری اسلامی، مپنا و ایران خودرو هم مانع رشد بیشتر شاخص کل شدند.
صعود بازار در روزهای شنبه و یکشنبه امیدها به بازگشت شاخص به مدار رشد را تقویت کرده است. هم چنین در هفته گذشته اعلام صدور دستور ورود حقوقی ها به فرایند خرید سهام حقیقی پیش بینی ها را به نفع سبزپوشی بورس تغییر داده بود. رییس بانک مرکزی هم دو روز پیش، شرکت های تابعه بانک ها را به خرید سهام سرمایه گذاران حقیقی تشویق کرده بود.
امروز هم چنین در بازار آزاد، قیمت دلار با رشد ۳۰۰ تومانی به ۲۴ هزار و ۸۰۰ تومان رسید اما قیمت یورو بدون تغییر نسبت به روز شنبه ماند. قیمت هر قطعه سکه هم امروز به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز شنبه، ۰.۴۳ درصد رشد را نشان می دهد.  
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن