اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

امارات برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در دوره کرونا چه کرده‌است؟

تاسیس صندوق مالی جدید از سوی اتاق دبی

 بر اساس بررسی‌های معاونت امور بین‌الملل اتاق تهران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، از سوی بانک مرکزی امارات، بسته حمایت مالی ۳۵ میلیارد دلاری برای پشتیبانی از بخش بانکی و اعطای تسهیلات و تزریق نقدینگی به بازارهای مالی تدوین شده‌است.

همچنین دولت این کشور، هزینه‌های مربوط به ۹۴ خدمت قابل ارائه به افراد، شرکت‌ها و بخش تجاری امارات را کاهش داده است که این کاهش نرخ برای برخی از خدمات تا ۹۸ درصد نیز می‌رسد.

علاوه بر ارائه برخی معافیت‌ها و تسهیلات مالی به بخش گردشگری که از سوی دولت امارات پیش‌بینی شده‌است، شرکت‌ها در این کشور می‌توانند از حضور رایگان در تعداد قابل توجهی از نمایشگاه‌هایی که در  سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ میلادی در امارات و خارج از این کشور برگزار می‌شود نیز بهره‌مند شوند.

تعویق شش ماهه در پرداخت قبوض آب و برق خرده‌فروشی‌ها،هتل‌ها و بخش‌های صنعتی، اختصاص بسته حمایتی به جامعه تجاری و بنگاه‌ها از سوی دولت امارات و تخصیص بودجه‌ای بالغ بر ۱۲۶ میلیارد درهم معادل ۳۴.۳ میلیارد دلار برای حمایت از مشاغل بنگاه‌های کوچک و متوسط و نوآور در منطقه دبی، از دیگر تسهیلاتی است که در دوران شیوع کرونا در این کشور تنظیم و آماده ارائه شده است.

این در حالی است که اتاق بازرگانی دبی نیز با ایجاد صندوق ملی، علاوه بر تسهیلات و برنامه‌های ضروری، کمک‌های مالی نیز به شرکت‌ها و اعضای این اتاق ارائه می‌دهد.

اتاق بازرگانی در مرحله نخست، ۱۰ میلیون درهم به این صندوق کمک مالی کرد و از بخش خصوصی دبی نیز برای کمک به کاهش اثرات احتمالی کرونا بر زندگی افراد دعوت به کمک به این صندوق کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن