اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

درس های مردم جهان از دورکاری در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰، سال خانه نشینی بسیاری از مردم در جهان بود. با همه گیری کرونا، شرکت ها کارکنان خود را راهی خانه ها کردند. دورکاری، به جای حضور در محل کار، پیمودن مسیر خانه تا ادارات و … یک تغییر ناگهانی برای بخش عمده ای از مردم بود. به نوشته تریو گلوبال،  بیش از ۴۰ درصد از مردم پس از این تغییر، دچار چالش های روحی و روانی شدند. کاهش تمرکز، احساس عدم کارآیی و بهم ریختگی مرزها در ساعت های کار، از جمله مشکلات آن ها بود. اکنون بیش از ۱۰ ماه از همه گیری کرونا گذشته است و بسیاری از ما از تجربه دورکاری با همه مشکلاتش، درس هایی یاد گرفتیم. درس هایی در این باره که چطور با وجود کار کردن در خانه، الهام بخش، خلاق و بهره ور باقی بمانیم. تریوگلوبال، شرکتی که در زمینه غلبه بر چالش های ناشی از استرس و فرسودگی کار می کند، تجربه اعضای خود در سراسر جهان در دوره دورکاری را منتشر کرده است که خواندن آن در آغاز سال نوی میلادی، خالی از لطف نیست.
چطور محیط کارم را بهینه کنم
من یاد گرفتم چطور محیط فیزیکی کار را تنظیم کنم. فهمیدم این مسئله اثر بسیاری بر کیفیت کار من دارد. یک دسته گل تازه کنار میز کار، دیدن آفتابی که از پنجره می تابد، در اولویت قرار دادن وضعیت مناسب برای بدن و تجهیزات مناسب برای کار، و استراحت در ساعات کاری برای ارتباط با کسانی که دوستشان دارم، کارهایی بود که انجام دادم. این ترفندهای کوچک باعث شد از کار کردن در خانه لذت ببرم و روی کارم تمرکز کنم./سی آر. مشاور. لندن، انگلستان.
چطور بر خستگی جلسه ها  غلبه کنم
من یاد گرفتم بعد از هر کدام از جلسه های zoom  استراحت کنم و بلافاصله سراغ کار بعدی نروم. ترجیح می دهم بعد از هر جلسه روی صندلی دیگری بنشینم یا حتی به اتاق دیگری بروم تا برای چند دقیقه، فشار کمتری را تحمل کنم. این به من کمک کرد انرژی لازم برای جلسه های بعدی یا انجام وظایف بعدی را پیدا کنم. / چارلز لاتهام، نویسنده. اورنج کانتی، کالیفرنیا.
چطور منعطف تر عمل کنم
سال ۲۰۲۰ به من یاد داد که زندگی در جریان است. یاد گرفتم چطور برای تغییر و انعطاف پذیری بیشتر آماده شوم، در برنامه ها، زمان های اضافی را در نظر بگیرم، انتظارات را مدیریت کنم و با تغییر کنار بیایم. مردم از کسب وکارهایشان جدا نیستند. هرچه بیشتر یاد گرفتم، بیشتر برای خدمت رسانی به مشتریان و خانواده ام توانمند شدم و این به نفع همه ماست./ لیندزی رو پارکر، بازاریاب و روابط عمومی کسب وکارهای کوچک، ریچموند.
چطور برای چیزهای برنامه ریزی نشده، برنامه ریزی کنم
من در سال های گذشته بیشتر بر اولویت بندی و برنامه ریزی تمرکز می کردم و اغلب، چیزهای خارج از برنامه را فراموش می کردم. به عنوان مدیر یک کسب وکار، بخشی از کار من، در دسترس گروه بودن است اما دسترسی آن ها به من درحالیکه برنامه شلوغی داشتم، بسیار سخت بود. زمانی که ما کار کردن در خانه ها را شروع کردیم، من فهمیدم برنامه های گذشته هیچ کمکی نمی کند و باید تغییری ایجاد کنم. اکنون، اطمینان دارم که بخشی از زمانم  را به چیزهای اختصاص می دهم که خارج از برنامه است. زمان را بهتر از همیشه مدیریت می کنم و از همیشه بهره ورترم./ جون واسالو، مدیر، تورنتو، کانادا.
چطور زمان را مدیریت کنم
در سال ۲۰۲۰ یاد گرفتم چطور از زمان های کوچک برای انجام کارهایم استفاده کنم، پیش از اینکه به دخترم برای آموزش در خانه کمک کنم. من فهمیدم باید به خودم استراحت بدهم به جای اینکه به طور مداوم، دنبال کارهایم بدوم. زمان بندی، به من کمک کرد استراحت کنم. هرچه بهتر استراحت کردم، خروجی کاری بهتری هم داشتم./آنگراد بویسان، مشاور، کانبرا، استرالیا.
چطور مرزها را تعیین کنم
در سال۲۰۲۰، مجبور شدم برنامه روزانه را تغییر بدهم و مرزهای خودم و کارم را دوباره تعیین کنم. تصمیم گرفتم از زمان اضافی برای ورزش و یوگا استفاده کنم. یک ساعت زمان برای پیاده روی در ظهر در برنامه گنجاندم و مطمئن شدم در این بازه زمانی هیچ پیامی و ایمیلی را چک نمی کنم. هم چنین یک ساعت برای مطالعه پیش از خواب در برنامه در نظر گرفتم. با نگاه نکردن به صفحه تلفن هوشمند، کیفیت خواب هم بهتر شد. این به من کمک کرد در روز، انرژی بیشتری برای کارها داشته باشم و بهتر تمرکز کنم./ آنا فیلاتوا، مدرس کسب وکار، لندن انگلستان.
چطور انرژی ام را تجدید کنم
من یاد گرفتم با گوش دادن به صدای بدنم، می توانم بهتر کار کنم. من در سال ۲۰۲۰، یاد گرفتم هر جا که به استراحت و توقف نیاز داشتم، باید استراحت کنم. وقتی نمی توانم تمرکز کنم، به پیاده روی بروم و اگر بعد از خوردن ناهار خسته بودم، چرت زدن بد نیست. من فهمیدم خوب بودن حال بدنم اهمیت دارد و خلاقیت در لحظه های استراحت و سرگرمی است که به سراغ من می آید. وقت گذاشتن برای تجدید انرژی، بهره وری را در طولانی مدت افزایش می دهد./ ایزابل بارت، مدرس زندگی، اورج کانتی، کالیفرنیا.
چطور مسئولیت ها را در ارتباط با همسرم مدیریت کنم
پیش از همه گیری کرونا، من و همسرم هیچ اطلاعی از برنامه های کاری  روزانه همدیگر نداشتیم. اما بعد از همه گیری کرونا، من و او و دو فرزندمان در خانه ماندیم و ما دو نفر مجبور به کار کردن در خانه شدیم. در این شرایط باید راهی برای بهینه کار کردن پیدا می کردیم. ما زمان بندی جلسه هایمان را با یکدیگر به اشتراک گذاشتیم، و برای تنظیم وظایف در خانه برنامه ریزی کردیم. هم چنین برای آموزش مجازی پسرمان هم برنامه ریزی کردیم. به اشتراک گذاشتن برنامه های کاری و برنامه ریزی برای آموزش فرزندمان در هر روز، به ما کمک کرد استرس کمتری را تجربه کنیم./ آروی وی، وکیل، مدرس زندگی. بوستون، ماساچوست.  

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن