اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ثبت روند نزولی در همه بازارها

شاخص کل بازار سرمایه امروز با افت ۱۲ هزار و ۵۵۸ واحدی به کانال یک میلیون و ۹۱۲ هزار واحد سقوط کرد. بالاترین سقف لمس امروز شاخص کل بازار سرمایه، کانال یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد بوده است. امروز هم چنین شاخص کل هم وزن به بازدهی ۰.۹۷ درصدی رسید و با افت ۴ هزار و ۹۸۱ واحدی در کانال ۵۰۷ هزار واحد آرام گرفت. شاخص قیمت هم با ثبت  افت ۳ هزار و ۳۱۰ واحدی، به ۵۰۳ هزار و ۹۴۸ واحد رسید. امروز در بازار سهام، ۷.۷۳۹ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان معامله شد.
پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مپنا، شرکت ارتباطات همراه، فولاد خوزستان و خراسان از شرکت هایی بودند که معامله نماد آن ها مانع افت بیشتر شاخص کل شده است. در مقابل فروش سهام پالایش نفت اصفهان، گسترش نفت وگاز پارسیان، س. نفت وگاز و پتروشیمی تامین، معدن و صنعتی گل گهر، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر زمینه ساز سقوط شاخص کل بازار سهام بوده اند.
افت شاخص کل بازار سهام با افت قیمت ارز در بازار آزاد تهران و صرافی ها همراه بوده است. قیمت دلار در صرافی ها امروز به کانال ۲۰ هزار تومان و قیمت دلار در بازار آزاد تهران به کانال ۲۱ هزار تومان رسید. هم چنین همراه با قیمت دلار، قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم به کمتر از یک میلیون تومان رضایت داد و سکه امامی پس از افت قیمت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت گرفت. هم چنین قیمت دلار هرات در بازار تهران امروز ۲۱ هزار و ۸۵۰ تومان و قیمت حواله امارات در بازار دوبی تهران هم ۶۷۰۰ تومان اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن