اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تولید گوشت قرمز بیش از دیگر غذاها به محیط زیست صدمه می زند

بدون تردید سیب زمینی و استیک از خوشمزه ترین غذاهای جهان است. با این حال بلعیدن این همه گوشت در جهان برای جهانیان و کره زمین بدون هزینه نیست. براساس گزارش مینتل، یک شرکت تحقیق بازار، بیش از نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اظهار کردند که قصد دارند میزان مصرف گوشت خود را کاهش دهند اما آیا روزی می رسد که آن ها گوشت کمتری بر سر میزهای غذا بیاورند و بخورند؟ پاسخ این سوال، خود یک مسئله دیگر است.
براساس آماری که بخش غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد اعلام کرده، میزان گوشتی که آمریکایی ها و بریتانیایی ها مصرف می کنند، از سال ۱۹۷۰ به بعد روزانه، نزدیک به ۱۰ درصد بیشتر شده است. پس کاهش میزان مصرف گوشت در جهان به این راحتی که اظهار می شود، نیست.
اما افرادی که می خواهند گوشت کمتری بخورند اما نمی توانند به جای گوشت از لوبیا و سویا استفاده کنند، ممکن است از نتایج پژوهش های جدید الهام بگیرند. به گزارش اکونومیست، یافته های تازه دانشمندان در دانشگاه آکسفورد و مینسوتا نشان می دهد مصرف گوشت زیاد در وعده های غذایی چه آثار زیان باری برای محیط زیست و سلامت افراد در پی دارد.
 براساس تخمین های دانشمندان  گیاهخواری در دو سوم وعده های غذایی می تواند میزان کربن مرتبط با تولید غذا را به میزان ۶۰ درصد کاهش دهد. از سوی دیگر تولید یک وعده گوشت قرمز فرآوری نشده بیشترین تاثیر را در بین دیگر محصولات غذایی بر محیط زیست داشته است. گوشت قرمز دومین ماده غذایی موثر بر اسیدی شدن محیط زیست، انتشار گازهای گلخانه ای و استفاده از زمین است.
یافته های آنان درباره اثر وعده های غذایی بر سلامت افراد وحشتناک بود. مقایسه دو فرد بزرگسال و همسن که یکی رژیم غذایی عادی و دیگری ۵۰ گرم بیش از اندازه معمول گوشت مصرف می کرد، نشان داد که احتمال فوت فرد دوم از فرد اول ۴۱ درصد بیشتر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن