اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تقویت ارتباط با مراکز پژوهشی

بهاءالدین حسینی هاشمی/ ویژه شماره ۱۰۰آینده نگر

 آینده نگر به دلیل وابستگی به اتاق بازرگانی و پارلمان بخش خصوصی به خودی خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اتاق بازرگانی به عنوان تشکل مردم نهادی که فعالان اقتصادی بخش خصوصی را گرد هم آورده، در اقتصاد کشور ما مهم است بنابراین نشریه ای که این تشکل مردم نهاد هم آن را منتشر می کند، از نظر منبع و مرجع بودن اهمیت پیدا می کند. نشریه آینده نگر باتوجه به دسترسی که به صاحبان حرف و مشاغل مختلف در فضای کسب وکار دارد، می تواند به بهترین شکل ممکن اخبار تجارت را منعکس کند و با اتکا به توان کارشناسان تحلیل هایی را ارائه کند که برای فعالان اقتصادی مفید است.
تحلیل ها و پیش بینی هایی که در آینده نگر به چاپ می رسد، برای آینده نگری و ارزیابی روند ها و کسب اطلاعات از بازار و فضای کسب و کار موثر است و هرچه عمق این تحلیل و دقت آن ها افزایش پیدا کند، اعتبار و ارزش آینده نگر هم بیشتر می شود. آینده نگر باید به چراغی در راه فعالان اقتصادی برای تصمیم گیری بهتر تبدیل شود و البته نباید در این بین خود را به فعالان اقتصادی در بخش خصوصی محدود کند. صادرکنندگان و واردکنندگان همه بخش های اقتصادی می توانند به عنوان مخاطب از مطالب آینده نگر استفاده کنند و ماموریت شما این است که با ارائه اطلاعات و گزارش های داخلی و خارجی برای همه فعالان اقتصاد ی موثر باشید.
از نظر من نشریه آینده نگر از پنج امتیاز، امتیازی بین سه تا چهار دارد و دست کم به امتیاز چهار می رسد. هرازچندگاهی که نشریه را مطالعه می کنم می بینم که در بخش های مختلف از جمله تجارت گزارش های خوبی نوشته شده است. فکر می کنم برای بهبود بیشتر محتوای نشریه باید ارتباط موثرتری با مراکز پژوهشی برقرار کنید که در مجلس شورای اسلامی، دانشگاه ها، وزارت اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی کار می کنند. شکل گیری گروه های کارشناسی در بخش های مختلف مثل نفت و انرژی هم به ارائه تحلیل های دقیق و عمیق کمک می کند و عرصه را برای اظهارنظرهای تخصصی در نشریه بازتر می کند. آینده نگر نباید در ادامه راه خود به دیگر نشریات نگاه کند. این نشریه این فرصت را دارد تا کارهایی را بکند که دیگر نشریات نمی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن