کمپین نفس

تجمیع سازمان یافته خدمات استارت‌آپ ها در کمپین نفس

تجمیع سازمان یافته خدمات استارت‌آپ ها در کمپین نفس / خدمات ویژه «کمپین نفس» به خانواده‌های کادر درمانی

دیر کارگروه استارت‌آپ‌های کمپین نفس از هماهنگی استارت‌آپ‌ها در راستای ارتقای سلامت و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده در این کمپین خبر داد و گفت: خدمات ویژه‌ای برای خانواده های کادر درمانی در دست تهیه است.

شهاب جوانمردی در گفت‌وگو با اکسپورتنا درباره اهداف کارگروه متبوعش توضیح داد: یکی از ویژگی های متمایز کمپین نفس نگاه به حوزه نوآوری و فناوری است. از این رو ۲ هدف اصلی کارگروه استارت‌آپ ها ارتقای سلامت و کمک به کسب و کارهای آسیب دیده است که مورد توجه این کمپین قرار دارد.

وی با اشاره به تمرکز کمپین نفس بر شرکت های استارت‌آپی و نوآور، اظهار کرد: شرکت‌های مذکور با پیوستن به این کمپین حمایت معنوی خود را اعلام کرده و خدمات و محصولات خود را به صورت رایگان، سفارشی و با تخفیف در اختیار عموم قرار می دهند.

مدیر کارگروه استارت‌آپ‌های کمپین نفس تاکید کرد: شرکت های استارت‌آپی به واسطه نگاه نوآورانه خود اعلام آمادگی کرده اند، ماموریتی که در کسب و کار اصلی آنها تعریف نشده است؛ اما قابلیت آن را دارند با تغییر در کسب و کار و خدمات خود محصول خاص مورد نیاز جامعه را ارائه کنند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت های استارت‌آپی در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی بوده اند که اکنون به دلیل نیاز به الکل و مواد ضدعفونی کننده سیستم خود را تغییر داده و در حال تولید این نوع از محصولات هستند. یا شرکت هایی که از مراکز تماس خوبی برخوردار بوده اند خود را برای پاسخگویی به مردم در راستای بیماری کوویید ۱۹تجهیز کرده اند.

به گفته جوانمردی، کارگروه استارت‌آپ‌های کمپین نفس در شرایط کنونی با طیف وسیعی از مشکلات مواجه هستیم که در قدم اول باید به حوزه اطلاع رسانی اشاره کرد؛ چرا که پایگاه های اطلاع رسانی قابل اعتماد محدود است.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که مردم دغدغه چگونگی تهیه محصولات و مایحتاج مورد نیاز خود بدون خروج از منزل و با ایمنی کامل را دارند. همچنین کسب‌وکارهای حضوری که در شرایط فعلی لطمه خورده اند و چطور می توانند فروش اینترنتی داشته باشند.

مدیر کارگروه استارت‌آپ‌های کمپین نفس همچنین از مشکل تهیه مایحتاج خانواده های پرسنل درمانی خبر داد و گفت: پزشکان، پرستاران و کلیه کادر درمانی به دلیل نداشتن فرصت کافی توان تهیه مایحتاج خانواده های خود را ندارند که این کارگروه در حال آماده سازی بسترهایی برای پاسخگویی به نیازهای آنها است.

وی ارائه خدمات به کادر درمانی را از جمله اولویت های این کارگروه معرفی و عنوان کرد: در حال فراهم کردن امکانی برای پرستاران و پزشکان هستیم تا با پیوستن چند مجموعه به یکدیگر خدمات متمایزی به آنها ارائه شود.

جوانمردی از فراخوانی خبر داد که به صورت خودجوش با نگاه مسئولانه از سوی شرکت های استارت‌آپی آغاز شده بود و اکنون در کمپین نفس به صورت انسجام یافته ای دنبال می شود. به عنوان مثال برخی از شرکت ها آموزش دانش آموزان را به صورت آنلاین بر عهده گرفته اند و همچنین برخی شرکت ها اینترنت رایگان در اختیار عمومی قرار داده اند.

وی تاکید کرد: در این کمپین سفارشی سازی صورت نمیگیرد بلکه از طریق استارت‌آپ ها کمک‌هایی به جامعه صورت میگیرد.

 

گفتگو: نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن