اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بینج بار، از شالیزارهای شمال تا خانه ما

ساختار معیشتی کشاورزی ایران و فضای عمومی آن از منظر بسیاری انگیزه کافی برای مشارکت استارت آپ ها در این بخش را ایجاد نمی کرد اما اکنون، نمونه هایی مثل کشمون و بینج بار را می توان در اکوسیستم استارت آپی یافت که به دنبال تحول این حوزه اند. کشمون در زمینه فروش مستقیم زعفران از کشاورز به مصرف کننده فعالیت می کند و به دلیل توجه ویژه به کشت محصول کم آب خور و البته سود بیشتر کشاورز با حفظ منابع آب، در زمینه مدیریت آب مورد توجه قرار گرفت.
بینج بار نمونه ای دیگر از استارت آپ های فعال در حوزه کشاورزی است. انگیزه موسسان بینج بار، کاهش مصرف سموم و کودهای شیمیایی در فرایند تولید برنج و سود بیشتر کشاورز است. در بینج بار، برنج ها از نظر میزان ری آمدن، میزان شکستگی، میزان عطر، نمره آشپز و ارگانیک بودن امتیاز گرفته اند و مصرف کنندگان می توانند با مقایسه انواع برنج از نظر این معیارها برای خرید اقدام کنند.
بینج بار از اردی بهشت ماه سال جاری کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است. گروه موسس بینج بار در گفت وگو با شنبه اعلام کردند که کار خود را با سرمایه اولیه ۱۰ میلیون تومان آغاز کرده اما به دنبال سرمایه گذار عمده هستند. بینج بار برای رضایت مصرف کننده سه خدمت رایگان هم در نظر گرفته است. ارسال رایگان در استان های مازندران و تهران برای خرید بالای ۱۰ کیلوگرم و ارسال پستی با ۵۰ درصد تخفیف برای شهرهای دیگر، ارسال نمونه آزمایشی  رایگان از محصول انتخاب شده و مرجوعی رایگان پس از استفاده از نمونه ارسالی  از این خدمات است.
بینج بار علاوه بر فروش مستقیم برنج، در زمینه آموزش کشاورزان هم فعالیت می کند. این سایت بیش از ۶۰ هزار بازدید کننده داشته است.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن