اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بیشترین تلفات کرونا به صنعت گردشگری رسید

از تعطیلات بهاری تا تعطیلات تابستانی، شیوع ویروس کرونا برنامه سفر در جهان را مختل کرده است. چراکه برای مهار شیوع ویروس، محدودیت‌های رفت‌وآمد وضع شد و در فصل اوج سفر، جمعیت زیادی در خانه ماندند. سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی در قالب ۵ نمودار، ضرر و زیان‌های صنعت گردشگری از شیوع ویروس کرونا را تشریح کرده است.

طبق گزارشی که هفته گذشته سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) منتشر کرد، برای محدود کردن گسترش ویروس کووید-۱۹، بیش از ۲۰۰ کشور و سرزمین در سراسر جهان اقداماتی انجام دادند که باعث شد ورود افراد خارجی به مرزهای کشورها محدود شود.

به گزارش UNWTO در طول تاریخ سفرهای بین‌المللی تابه‌حال چنین محدودیت‌هایی اعمال نشده بود. تعلیق پروازها تا بسته شدن مرزها و تعطیلی‌های گسترده، میلیاردها دلار برای صنعت گردشگری کشورها هزینه داشته است. خطوط هوایی در حال از دست دادن پول و میلیون‌ها شغل هستند. صنعت گردشگری یکی از بزرگ‌ترین تلفات شیوع ویروس کرونا را داشته است. در اینجا ۵ نمودار آورده شده است که تأثیر شیوع کرونا در صنعت گردشگری را نشان می‌دهد.

  1. اقداماتی که سفر را محدود کرد

براساس گزارش UNWTO، محدودیت‌های سفر با شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان سخت‌گیرانه‌تر شد.

طبق این گزارش، ۴ دسته محدودیت عمده در کل ۲۱۷ مقصد ایجاد شد:

-۹۷ مقصد (۴۵ درصد) کل یا بخشی از مرزهای خود را بستند.

-۶۶ کشور و سرزمین (۳۰ درصد) پروازها را به‌طورکلی یا جزئی به حالت تعلیق درآوردند.

-۳۹ مکان (۱۸ درصد) تعطیلی مرزها را برای یک گروه خاص هدف قراردادند.

-۱۶ کشور و سرزمین یا ۷ درصد باقیمانده هم اقدامات دیگری نظیر قرنطینه را انجام دادند.

UNWTO اعلام کرد که از ۲۰ آوریل هرکدام از این کشورها اقدامات برای ممنوعیت و محدودیت‌ها را بیشتر کردند.

  1. کاهش پروازهای تجاری

یکی از اثرات محدودیت در سفر، کاهش تعداد پروازهای تجاری بود. براساس گزارش Flightradar24، وب‌سایت جهانی ردیابی پروازهای جهانی، میانگین پروازهای تجاری در روز از بیش از ۱۰۰ هزار پرواز در ژانویه و فوریه امسال به حدود ۷۸۵۰۰ پرواز در مارس و ۲۹۴۰۰ پرواز در آوریل رسیده است.

  1. از دست رفتن پیش‌بینی درآمد شرکت‌های هواپیمایی

طبق گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی، همچنان تخمین زده می‌شود که درآمد مسافران برای خطوط هوایی در سال ۲۰۲۰ به ۳۱۴ میلیارد دلار برسد که افت ۵۵ درصدی نسبت به سطح سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.

  1. هتلداری افت می‌کند

علاوه بر خطوط هوایی، هتل‌ها هم با کاهش مسافر مواجه هستند. براساس داده‌های موسسه STR یک شرکت تحلیلی برای مسافرت، نرخ هتل‌ها برای ماه مارس در همه مناطق کاهش‌یافته است.

  1. میلیون‌ها شغل از دست رفت

صنعت گردشگری حدود ۱۰.۳ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را شامل می‌شود و تقریباً از هر چهار شغل جدید در جهان، در طول پنج سال گذشته، یکی از آنها به صنعت گردشگری مربوط بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن