اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بازی ماسک با ارزهای مجازی

توجه تسلا به بیت کوین قیمت این ارز مجازی را به آستانه ۵۰ هزار دلار رسانده است. تسلا به تازگی اعلام کرد ۱.۵ میلیارد دلار در بیت کوین، این ارز مجازی محبوب سرمایه گذاری کرده است. علاوه بر این، این شرکت اعلام کرده در آینده در معاملات فروش خودرو به مشتریان خود، بیت کوین را به رسمیت می شناسند و حاضر است در ازای دریافت بیت کوین، به مشتریان خودرو بفروشد. با انتشار این خبر، بیت کوین در روز گذشته از مرز ۴۰ هزار دلار عبور کرد و در امروز، تا زمان انتشار این مطلب، قیمت آن در معاملات به بیش از ۴۶ هزار دلار رسیده است.
هم چنین توئیت های مدیر تسلا، ایلان ماسک درباره دوج کوین، قیمت این ارز مجازی را افزایش داده است.
تسلااعلام کرده قصد دارد سرمایه گذاری بر دارایی های مثل ارزهای دیجیتال و طلا را افزایش دهد.
اقدام تسلا در خرید بیت کوین به تقویت بازار ارزهای مجازی کمک می کند. مدت هاست روسای بانک های مرکزی در سراسر جهان نسبت به سرمایه گذاری مردم در ارزهای مجازی هشدار داده اند. یک دلیل عمده نگرانی روسای بانک های مرکزی، عدم قانون پذیری، تمرکز پذیری و نظارت بر بازار ارزهای مجازی است. در نظامی که ارزهای مجازی در آن به پول قابل مبادله تبدیل می شود، بانک ها به عنوان مراکز نگهداری پول حذف می شوند.
توجه تسلا به بیت کوین و دیگر ارزها می تواند رویه جهان نسبت به این پدیده تازه را تغییر دهد. توجه تسلا علاوه بر رشد ارزش بیت کوین، افزایش حجم مبادلات با این ارز رمزنگاری شده و دیگر ارزهای مجازی را به دنبال دارد.  پیشتر ایلان ماسک، توانست با زدن یک توئیت درباره بیت کوین قیمت آن را افزایش دهد.
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن