اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اهرم های نوسان در بازار رمزارز

چرخش شایعه ای در آغاز هفته جاری، بازار ارزهای دیجیتال را تکان داد. شایعه می گفت آمازون برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قابل معامله در مبادلات خود برنامه ریزی کرده است. این شایعه زمانی شکل گرفت که آمازون، در ۲۲ جولای برای یک موقعیت شغلی اعلام نیاز کرد. موقعیت شغلی مربوط به ارزهای دیجیتال و محصولات بلاکچین.
به گزارش کوین گراف، چهار روز بعد، یک منبع آگاه از آمازون، در گفت وگو با روزنامه کسب وکار لندن اعلام کرد آمازون، غول تجارت الکترونیک جهان برای پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قابل مبادله در پرداخت ها تا پایان سال ۲۰۲۱، برنامه ریزی کرده است. این منبع آگاه گفت: «این فقط یک تصمیم هیجانی برای ارائه راه حل های پرداخت در آینده نیست. این بخشی از مکانیزم های کاری آمازون در آینده است».
با انتشار این شایعه، ارزش بیت کوین در کمتر از یک ساعت ۱۵ درصد بیشتر شد. روزنامه نگار چینی، کالین وو، این رشد را به برنامه آمازون نسبت داد اما دو روز بعد، وقتی آمازون خبر را تکذیب و آن را شایعه دانست، مشخص شد تا چه اندازه، اظهارنظر این منبع ناشناس، اشتباه بوده است. آمازون اعلام کرد با وجود همه گمانه زنی ها این شرکت برنامه ای برای استفاده از ارزهای رمزنگاری شده تدارک ندیده است.
اکنون بازار بیشتر متاثر از تحولات اقتصادی آمریکا و تغییر رویه ها در بایننس است. سرمایه گذاران بیت کوین خریدهای ۱۲۰ میلیارد دلاری اوراق در آمریکا را به عنوان یک عامل اثرگذار بر  رشد قیمت بیت کوین به طور دائم رصد می کنند.
در ۲۹ جولای قیمت بیت کوین به بیش از ۴۰ هزار دلار رسید. درست یک روز پس از اینکه فدرال رزرو اعلام کرد به پایان برنامه ریزی هایش برای خرید اوراق خزانه و بهادار که زمینه رونق اقتصاد ایالات متحده آمریکا را فراهم می کند، نزدیک شده است. رشد ارزش بیت کوین درحالیکه با قیمت ۴۱ هزار دلار معامله می شد، پس از انتشار بیانیه سیاستگذاری فدرال رزرو درباره بازارها، متوقف شد.
هم چنین بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان، بیش از همیشه به مقررات نظارتی کشورها تن می دهد که این می تواند، وضعیت بازار در آینده را تغییر دهد. در آخرین تلاش برای تعامل بایننس و نهادهای نظارتی بین المللی، این صرافی دیجیتال اعلام کرد برای احراز هویت معامله گران، سیستم های تازه ای را در نظر گرفته است. پیشتر کاربران بدون احراز هویت می توانستند در اکانت های بایننس نزدیک به ۲ بیت کوین یا ۷۷ هزار ۶۶۱ دلار برداشت کنند اما اکنون میزان برداشت روزانه کمتر از ۰.۰۶ بیت کوین است که به زحمت به ۲.۳۲۹ دلار می رسد.
 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن