اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آب و هوا چطور است؟

«آب و هوا چطوره؟» این کلیشه ای ترین جمله در آغاز مکالمات بسیاری از انسان ها در سراسر جهان است. اما چرا بخش عمده ای از آدم ها در همه کشورها برای باز کردن سر گفت وگو از آب و هوا می پرسند؟
 آب وهوا اثرگذاری ترین عامل محیطی بر زندگی و کسب وکار بشر است. جلسه های تجاری بسیاری ممکن است به دلیل شرایط جوی انجام نشود. سفرهای تجاری بسیاری لغو می شود و محموله های تجاری به دلیل شرایط آب و هوا دیر یا زودتر به مقصد می رسند. آب و هوا می تواند همه جنبه های کسب وکار در همه بخش های اقتصاد را متاثر کند. از کشاورزی گرفته تا خدمات و تجارت. بنابراین گرفتن تصمیم های مناسب با در نظر گرفتن متغیر شرایط جوی، به تسهیل امور اقتصادی کمک می کند. بازرگان، تاجر، کشاورز و خدمات دهنده هوشمند، کسی است که چنین متغیری را پیش بینی و براساس آن عمل کند.
سمیتیو استارتاپی است که می خواهد به کسب وکارها برای هوشمندی هرچه بیشتر کمک کند. حجم داده های مربوط به شرایط جوی بسیار بالاست و بررسی این داده ها توسط فعالان اقتصادی و صاحبان کسب وکارها، منوط به داشتن دانش و تخصص و صرف هزینه و زمان بسیاری است. سمیتیو مدعی است که می تواند این اطلاعات را براساس نیاز کسب وکارها دسته بندی و به داده های قابل درک برای آن هل تبدیل کند.
براساس آنچه در معرفی این استارتاپ آمده، «سمیتیو، به عنوان اولین استارتاپ هواشناسی در ایران، با استفاده از دانش و تخصص افراد تیم و به کارگیری به‌روزترین و کارآمد‌ترین تجهیزات، اطلاعات دقیق هواشناسی را مطابق با نیاز کاربران، از دل پردازش‌ها و محاسبات تخصصی استخراج و به صورت کاملاً کارآمد و قابل درک، اطلاعات هواشناسی کاربردی هوشمند را در اختیار کابران قرار می‌دهد».
سید مهدی آل یعقوب، موسس و مدیر سمیتیو کارشناس ارشد هواشناسی است و برای بیش از ۱۰ سال در این حوزه فعالیت می کند. این  استارتاپ در جریان سیل فروردین ماه سال ۹۸، بروز سیل در سیستان و بلوچستان و همچنین مناطق زلزله زده آذربایجان در سال ،۹۸ با ارائه خدمات هواشناسی به روند امداد رسانی به آسیب دیدگان این حوادث کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن