اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

انسداد بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران

منبع: ایرنا

به گزارش از وزارت نیرو، «حسن زحمتکش» افزود: طبق قانون احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و حفاظت از منابع ارزشمند آب، با تلاش و پیگیری کارشناسان مربوط و گروه های گشت و بازرسی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن ماه، یک‌هزار و ۲۳۲ حلقه چاه غیر مجاز توسط اداره های امور منابع آب استان تهران مسدود شد.

وی ادامه‌داد: با انسداد این تعداد چاه از تخلیه سالیانه بیش از ۱۰ میلیون و  ۷۰۰ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی در سطح استان تهران جلوگیری شد.
زحمتکش گفت: کاهش منصوبات چاه‌های مجاز نیز یکی دیگر از برنامه های طرح احیاء و تعادل بخشی است که می‌تواند کمک شایانی به حفاظت از منابع آب و جلوگیری از هدر رفت آب داشته باشد.
وی بیان‌داشت: با تقلیل منصوبات ۳۷ حلقه چاه مجاز در مدت مذکور، از اضافه برداشت بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب از آبخوان های استان جلوگیری شد.
مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان‌کرد: برداشت‌های بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی در سال‌های گذشته باعث افت سطح آب در برخی از دشت‌ها و بروز عواقب جبران ناپذیری همچون کاهش کیفیت سطح آب و پدیده فرونشست شده است.
زحمتکش افزود: شرکت آب منطقه‌ای تهران به عنوان متولی صنعت آب با همه توان و با کمک قانون، در حفاظت از منابع آبی و برخورد با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن