اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

تسلا خودروی بدون پدال و فرمان می سازد

جدیدترین مدل خودروهای الکترونیکی تسلا قرار است در سال ۲۰۲۳ رونمایی شود. قیمت این مدل از خودروهای تسلا ۲۵ هزار دلار است و درآن خبری از فرمان و پدال نیست.
به گزارش اکتریک مدیا ایلان ماسک این خبر را در جلسه ای با کارکنان اعلام کرده است اما تولید مدل ۲ تسلا، در حد یک شایعه است و حتی هنوز نام این خودرو هم تایید نشده است. الکتریک مدیا نوشته ایلان ماسک درباره پدال وفرمان این خودرو  از کارکنان نظرخواهی کرده است و عرضه این مدل تازه در بازار را به توسعه سیستم های راندن خودکار در شرکت تسلا مرتبط می داند.
در سال گذشته، در روز ویژه ای برای باتری،  ایلان ماسک به تولید یک خودروی برقی ۲۵ هزار دلاری اشاره کرده بود. ماسک گفته بود این مدل خودرو ، به توسعه یافته ترین باتری های تسلا مجهز می شود  و در نتیجه قیمت آن ۵۰ درصد کمتر خواهد بود.  
تولید مدل ۲ تسلا، خودروی الکترونیکی جدید، تنها پروژه پرسروصدای این میلیاردر نیست. ایلان مسک دو هفته پیش از ساخت رباتی موسوم به تسلا بات خبر داد که قرار است جایگزین کارگران انسانی شود.
هم چنین ایلان ماسک یکی از اثرگذارترین شخصیت های کارآفرینی در بازار رمزارزهاست که حمایت های او از دوج کوین، رمزارزی که با یک شوخی ایجاد شده بود، به نوسان قیمت این ارز دیجیتال انجامید.
به نظر می رسد ایلان ماسک  با نوسان سازی در بازار رمزارزها، بودجه پروژه های بزرگ و پرسروصدایش را تامین می کند اما تسلا به تازگی اعلام کرد به دلیل افت ارزش دارایی های بیت کوین، ۲۳ میلیون دلار ضرر کرده است.
این شرکت اعلام کرد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تقریباً دو برابر سود از محل فروش خودروی برقی کسب کرده و برای اولین بار درآمد خالص یک میلیارد دلاری را در سه ماه ثبت کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن