اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

اشتراک داده، خدمات پزشکی و مالی

 دانمارک به طور معمول به عنوان یکی از مرفه ترین کشورهای جهان شناخته می شود. سال هاست که این کشور در رتبه بندی های جهانی، عنوان شادترین کشور جهان را کسب کرده است. نکته مهم تر اینکه دانمارک کشوری فوق العاده برای راه اندازی استارت آپ هاست. کوپنهاگ، پایتخت این کشور، خانه بسیاری از استارت آپ های فعال و رو به رشد است. بررسی ها نشان می دهد در بین کشورهای اروپایی، کوپنهاگ، یازدهمین هاب استارت آپ است. هرچند تنها ۵.۸ میلیون نفر در دانمارک زندگی می کنند اما در این کشور، در نوبت های مختلف سرمایه های عظیمی جذب استارت آپ ها شده است. eu-startup در مطلبی ۱۰ استارت آپ دانمارکی را که در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ ایجاد شدند و در سال جاری میلادی آینده روشنی دارند، بررسی کرده است. مطالعه خدمات این استارت آپ ها و شیوه عمل آن ها می تواند به ایجاد جریان های تازه در اکوسیستم استارت اپی ایران و خدمات مبتنی بر نیازهای بومی کمک کند.
پادیمو
پادیمو، در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد. این سرویس به اشتراک گذاری صدا و پادکست، محتوای اختصاصی میزبانان شناخته شده را هم به اشتراک می گذارد. پادیمو ۲۱ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است. در نوبت آخر جذب سرمایه در سال ۲۰۲۰، این استارت آپ ۱۵ میلیون یورو سرمایه گرفت.
لیکویدو
لیکویدو، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. این استارت آپ فین تک کار شرکت ها برای تسویه صورت حساب ها را آسان کره است. اما چطور؟ با خودکار کردن فرایند تبدیل فاکتور به پول نقد و پیشنهاد راه حل های منعطف برای انجام امور مالی به شرکت های کوچک و متوسط.  خدمات این استارت آپ به کمک آمده و از ورشکستگی بسیاری از شرکت ها جلوگیری کرده است. لیکویدو ۲.۵ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است.
نوردیک، ای پی آی،  گیت وی
نوردیک، ای پی آی،  گیت وی، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. این استارت آپ فین تکی در تلاش است تا از اصطکاک مردم و شرکت ها با مسائل مالی بکاهد. روش این استارت اپ پوشش سراسری و عمیق اطلاعات مالی در اروپای شمالی و اتکا به راه حل های بانکی در همکاری با شرکای بانکی است تا اطلاعات حساب ها را به سرعت دریافت کرده و پرداخت ها را انجام دهند. این شرکت جوان شامل یک گروه ۵۰ نفره است که ۴.۶ میلیون یورو سرمایه در سال ۲۰۲۰ جذب کرده اند.
 گودماندی
گودماندی، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. گروه موسس این استارت آپ به خوبی می دانستند راه اندازی یک موسسه یا دفتر کار تا چه اندازه استرس آور است. همین باعث شد آن ها پتلفرم خودشان را برای مدیریت اداره و پشتیبانی ایجاد کنند. گودماندی خدماتش را در کوپنهاگ و لندن عرضه می کند. همین باعث شده این شرکت به یکی از بهترین خدمات دهندگان برای تامین کنندگان محلی تبدیل شود که همه کارها از جمله برنامه ریزی، ارتباطات، تهیه فاکتورها و صورت حساب ها را انجام می دهد. این استارت آپ دانمارکی در سال ۲۰۲۰،۳.۵ میلیون یورو سرمایه جذب کرده است.
جامپ استوری
جامپ استوری در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. هدف این استارت آپ کمک به صنعت عکس و ویدئو با حمایت از بازاریابان بود تا در همه دنیا به بهترین تصاویر با یک کلیک دست پیدا کنند. چیزی که جامپ استوری را منحصر به فرد کرده ارائه تصاویری با کیفیت از مردم واقعی و هیجانات است. این استارت آپ در سال ۲۰۲۰، ۹۰۰ هزار یورو سرمایه جذب کرده است.
رافل
رافل، در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. هدف این استارت آپ بهبود تجربه مشتریان در جست وجوی اطلاعات و دانش درباره محصولات مختلف است. رافل محصولات صوتی با اتکا به هوش مصنوعی ایجاد کرده که به جزییات و تحلیل های خوبی از تعامل مشتریان و کارکنان ارائه می کند. این استارت آپ یک میلیون یورو سرمایه در سال گذشته جذب کرده است.
سربیرو
سربیرو، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده و در زمینه سلامت کار می کند. ماموریت این استارت آپ توسعه یادگیری ماشینی در عکسبرداری پزشکی و بهبود کیفیت رادیولوژی است. در سال ۲۰۲۰، گروه موسس این استارت آپ با دانشگاه کوپنهاگ ارتباط گرفت تا در بحران همه گیری کرونا به بیماران درگیر این ویروس خدمات بدهد. کار این استارت آپ در این دوره کمک به پیش بینی مخاطرات تنفسی بیماران کرونایی بود. آن ها در سال گذشته سه میلیون یورو سرمایه جذب کردند.
پلیتی پاس
پلیتی پاس، در سال ۲۰۱۹  ایجاد شد. این استارت آپ در حوزه فرهنگ وترکیب بندی سازمانی کار می کند. پلیتی پاس به مدیران کمک می کند تا ارزش منابع انسانی خود را بشناسند و در جای درست از آن ها استفاده کنند. در سال ۲۰۲۰، این استارت اپ جوان ۲.۳ میلیون یورو سرمایه جذب کرد.
گیمرز کلاس
گیمرز کلاس، در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد و کار آن ارائه خدمات به گیمرها برای استفاده حداکثری از ظرفیتشان است. این استارت آپ خدمات خود را در بیش از ۱۰۰ کشور عرضه می کند. ارائه بهترین مطالب ویدئویی و دیگر داده ها درباره بازی از خدمات گیمرزکلاس است. با قرنطینه هزاران شهروند در سال گذشته در سراسر جهان این استارت آپ فرصت عرض اندام یافت و یک میلیون یورو سرمایه جذب کرد.
دریم دیتا
دریم دیتا، در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد. وظیفه آن کمک به استارت آپ ها برای ارتباط با مشتریان است. این استارت آپ ابزارهای خرد و کلان لازم برای تبیین رفتار مشتریان  و رسیدن به الگوریتم های بازار و فروش را فراهم کرده است. این شرکت در سال گذشته میلادی ۳.۶ میلیون یورو سرمایه جذب کرد. هدف این شرکت کمک به مشاغل و جلوگیری از هدررفت پول است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن