اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

ادامه چالش های فاکس کان در چین

اصلی ترین تامین کننده اپل، فاکس کان، کلیدی ترین کارخانه اش در چین را با ۱۰ درصد از نیروی کار بازگشایی کرده است.
یک منبع آگاه به رویترز گفت فاکس کان فعالیت یکی از کارخانه هایش را که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، از سر گرفته با این حال، تنها ۱۰ درصد از نیروی کار این کارخانه تاکنون موفق به بازگشت به کارخانه شده اند.
فاکس کان، بزرگترین سازنده تجهیزات الکترونیکی جهان، توانست فعالیت کارخانه اش در ژنگ ژو را از سر بگیرد اما این شرکت هم چنان مجاز به کار در شنزن، یعنی مرکز تولید در جنوب چین نیست. کارخانه های ژنگ ژو و شنزن، از تامین کنندگان اصلی تجهیزات مورد نیاز شرکت اپل و مونتاژ آن به شمار می رود و تاخیر در فعالیت این کارخانه ها بر تحویل محموله های اپل به طور مستقیم اثر گذار است.
پیش بینی های اخیر از کاهش میزان تولید آیفون خبر می دهد. تحقیقات ترند فورس درباره بازار در روز دوشنبه پیش بینی خود برای تولید آیفون را ۱۰ درصد کاهش داد و اعلام کرد در سه ماهه آتی، ۴۱ میلیون آیفون تولید می شود. پیش بینی شرکت اپل برای درآمد آن در سه ماه آتی عادی بود، هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا که ۹۰۰ نفر را کشته و بیش از ۴۰ هزار نفر به آن مبتلا شده اند، این چشم انداز تحقق ناپذیر به نظر می رسد.
رقیب اپل، شرکت هوآوی اعلام کرد تولید دستگاه های مصرفی و تجهیزات  در چین را در هفته گذشته از سر گرفته و روند عملیات در کارخانه های این شرکت عادی است.
کمتر از ۱۰ درصد، نزدیک به ۱۶ هزار نفر از کارکنان فاکس کان در ژنگ ژو به کارخانه بازگشته اند. منبع رویترز اعلام کرده این شرکت درحال رایزنی با مقامات است تا بتواند دیگر کارخانه هایش را فعال کند. نکته مهم در آغاز فعالیت کارخانه رعایت اصول ایمنی برای محافظت در برابر ویروس کروناست. فاکس کان پیشتر اعلام کرده بود سلامت کارکنان آن در اولویت است. هرچند دولت چین از کنترل شیوع بیماری می گوید با این حال فروشگاه ها و کارخانه های زیادی در سراسر این کشور بسته مانده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن