اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

بورس ۱.۱ درصد رشد کرد

 شاخص کل بازار سرمایه امروز با رشد نزدیک به چهارهزار واحدی به کانال ۳۴۳ هزار واحد رسید. رشد ۱.۱۵ درصدی شاخص کل بازار سرمایه با امروز چهار میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم در ۵۲۲ هزار و ۷۷۰ داد و ستد محقق شد. برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز، به ترتیب گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و خودرو بودند.
ملی صنایع مس ایران، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه ،پتروشیمی پارس، پتروشیمی نوری، گروه مپنا(سهامی عام)،گسترش نفت و گاز پارسیان، به رشد شاخص کل کمک کردند و در مقابل، معاملات سهام مخابرات ایران، شرکت ارتباطات سیار، سیمان تهران، بانک پاسارگاد، بانک ملت و داروسازی زهراوی، مانع رشد بیشتر شاخص شدند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت سکه امامی امروز به ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهارآزادی طرح قدیم هم با ۵۰ هزار تومان کاهش در ۴ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان ایستاد و نیم سکه، ۲ میلیون و ۳۸۹ تومان معامله شد. قیمت ربع سکه هم با کاهش ۲۹ هزار تومانی به یک میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید.
نرخ خرید دلار در صرافی ملی ۱۲ هزار و ۶۰۰ و نرخ فروش آن ۱۲ هزار  و ۷۰۰ تومان اعلام شد. هم چنین نرخ خرید یورو در صرافی ملی ۱۳ هزار و ۹۵۰ تومان و نرخ فروش ۱۴ هزار و ۵۰ تومان اعلام شده است. نرخ دلار پیشتر در هفته گذشته به ۱۴ هزار تومان رسید که با مدیریت بانک مرکزی، به کانال ۱۲ هزار تومان بازگشت.
تحلیلگران می گویند طی یک ماه گذشته هیچ تقاضای تازه ای وارد بازار ارز و طلا نشده بنابراین، نوسان قیمت و رشد ناگهانی آن ناشی از جو روانی و  اخبار سیاسی و اقتصادی است.
 
 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن