اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

آخرین وضعیت روغن و کالاهای اساسی در بنادر

ایسنا

 اواخر شهریور ماه امسال در پی آنچه کمبود روغن و افزایش قیمت آن اعلام شد، قرار بود هر چه سریعتر روغن مورد نیاز به بازار تزریق و براساس سهمیه هر صنف، نیاز آن‌ها نیز تامین شود.
فرهاد منتصر کوهساری – معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی – درباره آخرین وضعیت موجودی روغن و دانه‌های روغنی در بنادر کشور به ایسنا، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۹۵ هزار تن انواع روغن خام در حال تخلیه و موجودی در بنادر شمالی و جنوبی کشور است اما اینکه چه زمانی ترخیص می‌شود و توسط کشتی به مخازن روغن تخلیه می شود به گمرگ ارتباط دارد اما هیچ مشکلی از این حیث نداریم.
وی افزود: با توجه به اینکه در بنادر کشور این میزان روغن وجود دارد می‌توان با هماهنگی‌های لازم به زودی آن را ترخیص کرد و مشکل این محصول در بازار را حل کرد که البته جزییات آن را باید از گمرک پرسید.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه هم اکنون موجودی کالاهای اساسی دیگر در بنادر چه وضعیتی دارد؟ اظهار کرد: در زمینه دیگر کالاهای اساسی موجود در بنادر نیز هیچ مکشلی نداریم چرا که در حال حاضر بالغ بر سه میلیون و ۹۱۲ هزار تن انواع کالای اساسی شامل ذرت، جو، کنجاله سویا، دانه های روغنی، انواع روغن خام و غیره در انبارها و سیلوهای بنادر وجود دارد و ۸۰۰ هزار تن نیز در پای اسکله و لنگرگاه کشتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن