اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

یک گام رو به جلو

در آغاز هفته جاری شرکت کوالکام، اعلام کرد دولت آمریکا مجوز فروش تراشه های تلفن همراه نسل چهارم به شرکت هوآوی چین را صادر کرده است. این گامی رو به جلو برای هوآوی است که با تصمیم های دولت ترامپ، دسترسی آن به محصولات فناوری محور محدود شده بود. 
کوالکام و سایر شرکت های تولیدکننده آمریکایی پس از اجرای محدودیت های تجاری آمریکا علیه هواوی در سپتامبر، اجازه ندارند بدون مجوز ویژه دولت محصولات خود را به هوآوی بفروشند. اما حالا با صدور مجوز برای کوالکوم اوضاع برای هوآوی رو به بهبود است.
دیوید فلن، نویسنده حوزه فناوری در فوربز در یادداشتی به این پرسش پاسخ داده که آیا می توان این مجوز را گامی رو به جلو برای هوآوی در نظر گرفت؟ آیا هوآوی در سایه نبرد بین دولت های چین و آمریکا به موفقیتی رسیده است؟
براساس گزارش رویترز، کوالکوم گواهی فروش تراشه تلفن های هوشمند به هوآوی را دریافت کرده است که خبر خوبی است. با افزایش تنش ها بین آمریکا و چین، حتی فروش تراشه از سایر شرکت ها از جمله تی اس ام سی هم به هوآوی محدود و ممنوع شده بود و باتوجه به استفاده از این تراشه ها در تلفن های هوشمند پرچمدار هوآوی، این احتمال وجود داشت که تا سال ۲۰۲۱، ذخیره های تراشه این شرکت به پایان برسد.
 با توجه به این مسئله، صدور مجوز برای خرید از کوالکوم خوب است. با این حال این مجوز تنها برای محصولات ۴G صادر شده است. هوآوی طیفی از مدل های قدیمی را دارد که هنوز با ۵G سازگار نشده است و بنابراین، خرید از کوالکوم برای این شرکت هنوز فایده دارد. نکته مهم اینکه آینده مشخص نیست و ممکن است هوآوی بتواند به خرید تراشه های بیشتر برای دستگاه های ۵G با گرفتن مجوزهای بعدی امید ببندد. اما همه چیز به این بستگی دارد که دولت تازه در آمریکا تا چه اندازه مسیر ترامپ را در برخورد با چین دنبال کند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن