اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

عزم ترکیه برای جذب گردشگر بیشتر

ترکیه در هشت ماه گذشته از سال جاری میلادی ۳۱ میلیون گردشگر خارجی جذب کرده است.به گزارش آناتولی تعداد گردشگران خارجی که از ترکیه بازدید کردند، در ماه اوت افزایش یافته است. به گفته وزیر گردشگری ترکیه، تعداد گردشگران خارجی که به ترکیه آمده اند از ژانویه تا اوت سال ۲۰۱۹، ۱۴.۷ درصد رشد کرده است.
 شهر تفریحی مدیترانه ای ترکیه یعنی آنتالیا بیشترین گردشگر خارجی را جذب کرده است. سهم این شهر از کل گردشگران خارجی مسافر به ترکیه ۳۳.۳ درصد بوده یعنی نزدیک به ۱۰.۳ میلیون گردشگر.
شهر تاریخی استانبول هم از کل گردشگران خارجی مسافر به ترکیه ۳۲.۲ درصد سهم داشته است. در واقع ۹.۹۸ میلیون از این شهر از ژانویه تا اوت سال جاری میلادی بازدید کرده اند.
استان ادرین که در شمال غربی ترکیه واقع شده و با بلغارستان و یونان مرز مشترک دارد از نظر جذب گردشگر خارجی در ترکیه در جایگاه سوم قرار دارد. در هشت ماه گذشته از سال ۲۰۱۹ ۲.۹۹ میلیون نفر از این منطقه بازدید کرده اند.
وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه اخیرا در همایشی با حضور خبرنگاران خارجی و داخلی استراتژی گردشگری این کشور تا سال ۲۰۲۳ را شرح داد. به گفته نوری ایرسوی، استراتژی جدید ترکیه برای جذب گردشگر با هدف پذیرایی از بیش از  ۷۵ میلیون گردشگر و ۶۵ میلیارد دلار درآمد از گردشگری در سال ۲۰۲۳ تهیه شده است.
ترکیه سال گذشته میزبان ۳۹.۵ میلیون بازدید کننده بود و ۲۹.۵ میلیارد دلار از این راه درآمد داشت. پیشتر رئیس انجمن آژانس‌های گردشگری ترکیه گفته بود اگر بتوانیم هزینه سرانه مستقیم هر گردشگر را به ۱۰۰۰ دلار افزایش بدهیم، به معنای واقعی یک کشور گردشگری خواهیم شد. وزیر گردشگری این کشور به تازگی اعلام کرد ترکیه تلاش می کند با افزایش متوسط اقامت هر گردشگر در ترکیه به ۱۰ شب، هزینه اقامت برای هر شب در این کشور را به ۸۶ دلار آمریکا برساند. 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن