کمپین نفس

«کمپین نفس» پیگیر مطالبه وعده های دولت به بخش خصوصی است

«کمپین نفس» پیگیر مطالبه وعده های دولت به بخش خصوصی است/درخواست واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای ضروری

عضو کارگروه بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ کمپین نفس با اشاره به اینکه به دنبال مطالبه وعده های دولت به بخش خصوصی در راستای شیوع کووید ۱۹ هستیم، گفت: تسهیل ثبت سفارش و واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای ضروری از جمله مواردی است که کارگروه تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ در حال پیگیری آنها است.

سیامک پیربابایی در گفت‌وگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره اهداف کارگروه بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ این کمپین عنوان کرد: اهداف این کار گروه بر ۲ بخش استوار است که بخش اول آن مربوط به فعالیت‌های اورژانسی و ضروری ناشی از تبعات اقتصادی شیوع کووید ۱۹ است و بخش دوم آن نیز برنامه های میان مدتی است که پس از اتمام این ویروس باید به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به نامه ارسالی از سوی رئیس اتاق بازرگانی ایران به رئیس جمهور اظهار کرد: تسهیل ثبت سفارش، واردات بدون انتقال ارز برای کالاهای ضروری، به تعویق انداختن بدهی‌های مالیاتی و بانکی و دریافت کمک‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور از جمله مواردی است که در نامه مذکور ذکر شده و کارگروه بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹در حال پیگیری آنها است.

پیربابایی یکی از آفت‌های اقتصاد کشور را تریبون و مصاحبه هایی دانست که در آن وعده و قول هایی داده می‌شود؛ اما در مقام اجرا و ابلاغ به سازمان‌های اجرایی سرعت کمتری دارد. از این رو کارگروه بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ موارد یاد شده را به صورت مطالبه از دولت تا زمان اجرا پیگیری خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر تبعات میان مدت این بیماری افزود: اشتغال منفی و رکود سخت از جمله تبعات بعدی این ویروس است که کمپین نفس با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس و برخی سازمان‌های مرتبط طی ۱۰ روز آینده اصول و اهداف برنامه های جلوگیری از آن مشخص خواهد شد و طی فراخوانی به اطلاع بخش خصوصی خواهیم رساند.

عضو کارگروه بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع کووید ۱۹ کمپین نفس گفت: باتوجه به اینکه حیات بنگاه ها به مطالبات بانکی، مالیات، تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده وابسته است، این کارگروه بر آن شد تا موارد یاد شده را به صورت اورژانسی بررسی کند.

وی تاکید کرد: تمام موارد یاد شده در جلسه شورای اقتصادی سران قوا مطرح شده که در مرحله پذیرش دولت با آغوش باز پذیرای آن بوده است؛ اما اصل موضوع تبدیل آنها به دستورالعمل است که در این کارگروه به دنبال آن هستیم.

به گفته پیربابایی، بانک جهانی ۱۲ میلیارد دلار برای کووید ۱۹ بودجه در نظر گرفته است و با توجه به اینکه ایران پس از چین دومین مرکز شیوع کرونا است باید پرسید که سهم ایران از این کمک جهانی چیست؟ و ما در این کارگروه به دنبال بررسی این موضوع هستیم.

 

گفتگو: نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن