کمپین نفس

حضور پُررنگ تشکل های فعال در حوزه سلامت در کنار «کمپین نفس»

حضور پُررنگ تشکل های فعال در حوزه سلامت در کنار «کمپین نفس»/ تهیه پروتکل های ساده برای جلوگیری از انتشار ویروس در محل کار تشکل ها

 

رئیس کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلهای «کمپین نفس» از حضور پُررنگ تشکل های فعال در حوزه سلامت و پزشکی در کنار «کمپین نفس» خبر داد و گفت: در حال تهیه و ترجمه پروتکل های ساده و قابل فهم در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کووید ۱۹ در محل کار تشکل ها هستیم.

علیرضا کلاهی در گفتگو با اکسپورتنا درباره اهداف کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلها اظهار کرد: در مرحله اول، این کارگروه تشکل ها را به دو بخش تخصصی سلامت و عمومی تقسیم کردیم.

وی ادامه داد: تعدادی تشکل تخصصی در حوزه سلامت و پزشکی و همچنین نساجی وجود دارد که با توجه به شبکه اعضای خود می توانند به رفع نیازهای جامعه علی‌الخصوص کادر درمانی که اکنون یکی از نقاط بحران کشور است، کمک کنند.

رئیس کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلهای «کمپین نفس» ادامه داد: در برخی از استان ها ماسک و لباس ایزوله به اندازه کافی برای کادر درمانی وجود ندارد و این افراد را در انجام وظایف خود با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به تعداد زیاد تشکل های عمومی، صنعتی و صنفی در کشور که در حوزه دارو و تجهیزات تخصص ویژه ای ندارند، تاکید کرد: در کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلهای کمپین نفس بر آن هستیم تا با اطلاع رسانی در میان این تشکل ها، آهنگ پیشروی ویروس کووید ۱۹ را کُند کنیم.

به گفته کلاهی، این بیماری از ویژگی های خاصی برخوردار است که از جمله آن‌ها می توان به دوره کُمون زیاد آن در بدن و قابلیت انتقال بسیار بالای آن اشاره کرد؛ از این رو، موضوع پیشگیری یکی از مهم ترین فعالیت هایی است که باید انجام شود.

وی تشریح کرد: کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلها در این زمینه مشکل اطلاعات ضد و نقیض در شبکه های اجتماعی را شناسایی کرده که در میان افراد جامعه دست به دست می شود. این در حالی است که در علم مدیریت زمانی که فرد در مقابل حجم بالایی از اطلاعات قرار می‌گیرد، قدرت تصمیم گیری وی با مشکلات جدی مواجه می شود. فردی که توسط حجم بالایی از اطلاعات حتی اطلاعاتی که ضد و نقیض نیستند، بمباران می شود، اساسا قدرت تصمیم‌گیری را از دست می دهد.

رئیس کارگروه شبکه سازی و ساماندهی تشکلهای «کمپین نفس» یکی از اهداف کارگروه متبوعش را تهیه و تدوین پروتکل های ساده، قابل فهم و به یاد ماندنی دانست و گفت: ترجمه با اولویت این پروتکل‌ها به فارسی و ارائه در فرمت هایی که به راحتی در دسترس عموم قرار گیرد از جمله فعالیت های کمپین نفس است.

وی تاکید کرد: بخش خصوصی با کمپین نفس در تلاش است با پروتکل های مربوط به محیط های کاری، اداری و کارخانه‌ها به اعضای تشکل ها کمک کند تا در صورت ممکن فعالیت خود را به صورت دورکاری ادامه داده و یا در صورتی که امکان چنین رویکردی وجود ندارد با رعایت دقیق این پروتکل ها از احتمال انتشار بیماری جلوگیری کنند.

به گفته کلاهی، اکنون تمام تشکل ها در اطلاع رسانی با این کارگروه همکاری داشته و تشکل هایی که در حوزه پزشکی و دارویی فعالیت می کنند نیز برای کمک مستقیم به بحران تلاش خود را چند برابر کرده اند.

گفتگو: نیلوفر جمالی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن