اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

همکاری سه‌جانبه برای حمایت از کودکانِ مادران زندانی

نماینده یونیسف در ایران و دبیرکل اتاق تهران دیدار و گفت‌وگو کردند

 در جلسه مشترک نماینده یونیسف در ایران و مدیرکل اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها با دبیرکل اتاق بازرگانی تهران که در محل ساختمان اتاق تهران برگزار شد، چگونگی تامین فوری نیازهای کودکان زیر دو سال همراه مادران زندانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، ابتدا مندیپ اوبرایان، رئیس دفتر یونیسف ایران، در توضیحاتی به همکاری‌های این نهاد با وزارت کشور و وزارت امور خارجه ایران در راستای مقابله با کرونا در ایران اشاره کرد و سپس از آمادگی این سازمان برای کمک به مشکلات تغذیه‌ای و تربیتی کودکانی که به ناچار همراه با والدین خود در زندان‌ها به سر می‌برند، خبر داد و در این رابطه همکاری با اتاق بازرگانی تهران را که در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گام‌های ارزنده‌ای برداشته ‌است، مورد تاکید قرار داد.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نیز با اشاره به تلاش‌های این اتاق طی همکاری با نیکوکاران و خیرین بخش‌ خصوصی در پوشش مسئولیت‌های اجتماعی، از آمادگی این اتاق برای همکاری با یونیسف و سازمان زندان‌ها در راستای کمک به بهبود شرایط کودکان همراه مادران زندانی و بازگشت آنان به جامعه خبر داد.

همچنین حمیدرضا علی‌اکبری، مدیرکل اقدامات حمایتی سازمان زندان‌ها، در توضیحاتی به حضور کودکان همراه مادران در زندان‌ها و آسیب‌های غذایی و روانی که متوجه آنان است اشاره کرد و یادآور شد که بخش عمده‌ای از جمعیت این کودکان را نوزادان کمتر از دو سال تشکیل می‌دهند که رسیدگی به تغذیه و سلامت روانی آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

در این نشست، پس از طرح مسائل و راهکارها مقرر شد در گام نخست این همکاری‌ها، امکان تامین مکمل‌های غذایی برای ۲۰۰ کودک همراه مادر در زندان از سوی اتاق بازرگانی تهران و خیرین بخش‌ خصوصی فراهم شود.

همچنین مقرر شد در آینده‌ای نزدیک، تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان اتاق تهران، دفتر یونیسف در ایران و سازمان زندان‌ها برای پوشش بخشی از نیازهای کودکان و خانواده زندانیان به امضا برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن