اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

همکاری اتاق بازرگانی و مجلس برای حل معضلات کسب‌و‌کار

 در ملاقات رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، راه‌های همکاری این دو نهاد در راستای کمک به بهبود وضعیت کسب‌و‌کار کشور و تقویت بنگاه‌های بخش‌ خصوصی مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گرفت.

در این ملاقات، رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ایجاد ساز وکارهای مناسب برای بهبود رتبه ایران در شاخص سهولت کسب‌و‌کار در جهان، آمادگی اتاق تهران را برای همراهی و همکاری با مجلس یازدهم در این زمینه را اعلام کرد.

مسعود خوانساری همچنین با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در کشور، کمبود نقدینگی است، یادآور شد که اتاق تهران این آمادگی را دارد که بخشی از بنگاه‌های عضو این اتاق که دارای سابقه فعالیت و شفایت مالی هستند برای ورود به بورس و رفع نیاز نقدینگی از بازار سرمایه، تشویق و همراهی کند.

وی همچنین یکی از راه‌های برون‌رفت دولت از معضل کسری بودجه را واگذاری سهام و مدیریت شرکت‌های دولتی در بورس عنوان کرد و تصریح کرد که مجلس یازدهم در این زمینه می‌تواند نقش قانون‌گذاری خود را ایفاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران همچنین تحقق شعار جهش تولید را منوط به توسعه صادرات و حذف موانع مازاد و دست‌و‌پاگیر در این حوزه دانست و یادآور شد که مجلس یازدهم و کمیسیون صنعت‌و‌معدن مجلس نقش پررنگی در اصلاح قوانین و مقررات در این بخش دارد و اتاق تهران نیز در این مسیر آمادگی همراهی با مجلس است.

بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران، نیز در این ملاقات، با اشاره به راه‌اندازی پنجره واحد فیزیکی شروع کسب‌و‌کار در اتاق تهران با همکاری وزارت اقتصاد گفت نظرات کارشناسی و راهکارهای پیشنهادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور که ماحصل جمع‌بندی دیدگاه‌های فعالان اقتصادی و تشکل‌هاست، از سوی اتاق تهران در اختیار کمیسیون صنعت و معدن مجلس قرار خواهد گرفت.

اولویت‌های اقتصادی مجلس یازدهم

رئیس کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی، با تاکید بر اینکه نگاه ویژه مجلس یازدهم در دوره کنونی، توسعه و تقویت بخش‌ خصوصی است، تصریح کرد که در این رابطه، اصلاح آئین‌نامه‌ها و مقررات در دستورکار مجلس قرار دارد.

عزت‌اله اکبری تالارپشتی همچنین یکی دیگر از اولویت‌های مجلس یازدهم را تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور عنوان و ضمن اعلام آمادگی این کمیسیون برای دریافت نظرات کارشناسی اتاق تهران در ارتباط با حل و فصل معضلات موجود در کسب وکار و اقتصاد کشور تاکید کرد راهکارها و پیشنهادهای اقتصادی اتاق بازرگانی و تشکل‌ها که در اختیار مجلس و کمیسیون صنعت و معدن مجلس قرار می‌گیرد باید قابلیت اجرا داشته و نتیجه‌محور باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار مطالبه‌گری جدی بخش خصوصی از مجلس و فعال‌تر شدن ارتباط میان اتاق بازرگانی و این نهاد قانون‌گذاری در کشور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن