اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

مذاکره دوجانبه فعالان اقتصادی بخش خصوصی ایران و ایتالیا

میزگرد تخصصی روابط ایران و ایتالیا روز چهارشنبه اول مرداد ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار ‌می‌شود. این میزگرد تخصصی با مشارکت و همکاری اتاق بازرگانی تهران، سفارت ایتالیا در تهران و موسسه ایتالیایی آمبرزوتی برگزار می‌شود و طی آن، مسعود خوانساری رئیس اتاق تهران و ژوزپه پررونه سفیر ایتالیا در تهران به عنوان سخنرانان کلیدی درباره توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور در شرایط جدید اقتصادی سخنرانی خواهند کرد.

معاون امور بین‌الملل اتاق تهران، با تاکید بر این که برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌هایی با هدف توسعه تجارت و جلب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران، در دستورکار برنامه‌های اتاق تهران قرار دارد به تفاهم‌نامه همکاری اتاق تهران با برخی نهادها و موسسات بین‌المللی از جمله موسسه آمبرزوتی ایتالیا اشاره کرد و افزود: برای آگاه‌سازی فعالان اقتصادی دو کشور از فرآیند توسعه همکاری‌های تجاری، دو میزگرد تخصصی به صورت مجازی در روزهای یکم مرداد و ۶ آبان ماه ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در این میزگرد دوساعته، موضوعاتی با محوریت اهمیت کسب‌وکارهای کوچک برای توسعه اقتصادی، چگونگی کمک به شرکت‌های کوچک و متوسط در شرایط تحریم و تغییر الگوهای همکاری تجاری در شرایط اقتصادی جدید به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد، یادآوری کرد که در این رویداد فعالان اقتصادی از هر دو کشور، مذاکرات دو جانبه خود را بر روی پلتفرم مجازی که به همین منظور طراحی شده، دنبال خواهند کرد.

معاون بین‌الملل اتاق تهران در ادامه گفت: پس از همه‌گیری کووید۱۹ برای اولین بار در ایران، مذاکرات دوجانبه تجاری میان بنگاه‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود و هر شرکت یا فعال اقتصادی می‌تواند پلتفرم اختصاصی خود را به صورت رایگان برای مذاکره با همتایان خود در اختیار داشته باشد. به گفته او، این پلتفرم در تاریخ ۲۵ تیرماه سال جاری برای شرکت‌ها و فعالان اقتصادی که قصد مشارکت در این رویداد را دارند به منظور انتخاب همتایان تجاری خود در دسترس خواهد بود.

حسام‌الدین حلاج در ادامه افزود: تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در رویداد مذکور ثبت نام کرده‌اند که ۲۰ درصد از آنها عضو اتاق بازرگانی تهران هستند. طبق جامعه آماری ارائه شده، ۳۲ درصد از افراد ثبت‌نامی‌ را شرکت‌های ایتالیایی، ۵۲ درصد شرکت‌های ایرانی و ۱۶ درصد از ۲۰ کشور دیگر از جمله آلمان، فرانسه، امارات، انگلستان، ترکیه و …تشکیل ‌می‌دهند.

به گفته وی، ۴۰ درصد ثبت‌نامی‌ها در این رویداد را کارشناسان و متخصصان حوزه کسب و کار، ۳۶ درصد را تولیدکنندگان، ۱۶ درصد را توزیع‌کنندگان، ۴ درصد خرده‌فروشان و ۴ درصد را پیمانکاران عمومی تشکیل می‌دهند. از سویی دیگر طبق اطلاعات آماری ۵۶ درصد از ثبت‌نامی‌ها درصدد ارائه کالای تمام شده، ۱۶ درصد ماشین‌آلات و قطعات آن، ۱۲ درصد کالای صنعتی و ۱۰ درصد مواد خام و محصولات نیمه‌آماده هستند و ۶ درصد نیز در حوزه خدمات فعالند.

حلاج افزود: با توجه به شرایط جدید اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا یک‌سوم افرادی که در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، نمایندگان بانک‌ها، موسسات بیمه، شرکت‌های مشاوره‌ای کسب و کارها و مالیاتی هستند که برای شناخت بهتر و آگاهی از وضعیت جدید کسب و کار در شرایط کنونی اعلام حضور کرده‌اند. این در حالی است که ۵۸ درصد از ثبت‌نام‌کنندگان اعلام کرده‌اند که در دوره زمانی ۵ سال گذشته با ایران روابط تجاری داشته‌اند، ۲۲ درصد از آنها صرفا تعدادی قرارداد تجاری به امضا رسانده بودند و ۲۰ درصد آنها برای اولین بار است که قصد ورود به بازار ایران را دارند که موضوع با توجه به تحریم‌های کنونی جالب توجه است.

علاقمندان به مشارکت در این رویداد می‌توانند با مراجعه به این لینک تا پایان روز ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹ فرم ثبت‌نام را تکمیل و ارسال کنند تا لینک شرکت در میزگرد از طریق ایمیل برای ایشان ارسال شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن