اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

قدردانی وزیر بهداشت از کمک‌های اتاق بازرگانی تهران در مقابله با بیماری کرونا

 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای به رئیس اتاق بازرگانی تهران برای «تامین اقلام مصرفی مراکز درمانی در مقابله با بیماری کرونا» از پارلمان بخش خصوصی پایتخت قدردانی کرد.

 پس از آنکه رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران جزئیات تامین اقلام مصرفی مراکز درمانی توسط این اتاق و فعالان بخش خصوصی را در نامه‌ای به اطلاع سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان، رساند، این وزارتخانه در پاسخ، از همراهی اتاق بازرگانی تهران در مقابله با بیماری کرونا تشکر و قدردانی کرده است.

مسعود خوانساری در نامه خود خطاب به وزیر بهداشت به این نکته اشاره کرده است که از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور و ایجاد شرایط بحرانی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با همراهی و همکاری اتاق بازرگانی ایران، اتاق‌های بازرگانی استان‌ها، تشکل‌های اقتصادی، نیکوکاران بخش خصوصی وکمپین نفس نسبت به شناسایی و تامین نیازها و ارسال اقلام و دستگاه‌های پزشکی به مراکز درمانی ودانشگاه‌های علوم پزشـکی سراسر کشور اقدام کرده است و فعالیت در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد.

رئیس اتاق تهران در بخشی از این نامه نوشته است: تاکنون بیش از ۲۶۰ مرکز درمانی و دانشگاه علوم پزشکی در ۳۱ استان کشور تحت پوشش حمایت‌های بخش خصوصی قرار گرفته‌اند. در این راستا، اتاق تهران با همراهی فعالان بخش خصوصی موفق به تامین اقلام مصرفی مراکز درمانی مانند شیلد، عینک، ماسک، لباس ایزوله و …، تامین دستگاه‌های پزشکی مورد نیاز مانند تب‌سنج دیجیتال، پالس اکسیمتر، ونتیلاتور ثابت، ونتیلاتور پرتابل، بایپپ و سیپپ، دسـتگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه سونوگرافی و همچنین تجهیز بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها شامل خرید تخت مراقبت ویژه و تجهیزات لازم شده که ارزش ریالی موارد مذکور مبلغی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان است.

مسعود خوانساری در این نامه از اهدای داروی ریباویرین (Ribavirin) به وزارت بهداشت و درمان برای استفاده در درمان بیماری کرونا خبر داد و گفت: در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری نیز، تعـداد یک میلیون و ۹۳۹ هزار و ۲۰۰ (۱۹۳۹۲۰۰) دُز داروی ریباویرین، به عنوان هبه اتاق بازرگانی تهران، جهت توزیع بین مراکز درمانی در اختیار سازمان غذا و دارو قرار گرفت.

پس از این نامه‌نگاری و اعلام خبر هبه داروی درمان کرونا بود که دکتر سیدحسن داوودی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، در پاسخ به این نامه و کمک‌های اتاق بازرگانی تهران، خطاب به مسعود خوانساری نوشت: «نامه جنابعالی، در خصوص تامین اقلام مصرفی مراکز درمانی به استحضار مقام عالی وزارت رسید. بدین وسیله مراتب تشکر و قدردانی ایشان از همراهی شما و همکاران گرانقدرتان در مقابله با بیماری کرونا ابلاغ ‌می‌گردد. امیدوارم خداوند منان حافظ و نگهدار شما و تمامی آن عزیزان باشد.»

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن