اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

شاخص کل بورس تهران از زمان اعلام ویروس کرونا، دو برابر شده است

 

بورس اوراق بهادار در ایران تقریبا برعکس کل دنیا عمل می کند. در حالی که در بحران فعلی شیوع کرونا، بورس جهانی با ریزش های مختلف مواجه شده و گفته می شود خطر رکود جهانی وجود دارد، اما بورس تهران رکورد یک میلیوان واحد را هم زد. امروز هم شاخص کل بیش از ۲۳ هزار واحد رشد کرد و همچنان بالا می رود.

شاخص کل سهام بورس اوراق بهادار تهران برای اولین بار در روز شنبه از یک میلیون واحد فراتر رفت و بیشترین رکورد را ثبت کرد. این شاخص از اولین باری که اعلام شد کرونا در ایران شیوع پیدا کرده، تا به الان دو برابر شده است. بلومبرگ گزارشی درباره بورس تهران منتشر کرده است.

طبق این گزارش، براساس ارقام موجود در سایت بورس تهران، بازار سرمایه ۴.۴ درصد رشد کرد به رقم یک میلیون و ۲۰ هزار و ۸۹۷ واحد در روز شنبه رسید.

این رشد عمدتا به دلیل سهام صنعتی، پتروشیمی و معدنی مانند شرکت فولاد مبارکه، شرکت صنعتی پتروشیمی خلیج فارس و شرکت ملی صنایع مس ایران اتفاق افتاده است.

شاخص کل بورس تهران، بعد از این که دولت اعلام کرد قصد دارد حدود ۲ میلیارد دلار از دارایی های خود را برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا بفروشد، به این میزان افزایش یافته است.

شاخص کل بورس، بعد از اینکه در تاریخ ۱۹ فوریه ایران اعلام کرد، اولین مورد شیوع کووید ۱۹ را کشف کرده است، تا به الان ۱۱۳ درصد رشد کرد. تا روز شنبه، ایران حدود ۱۰۶۲۲۰ مورد مبتلا و ۶۵۸۹ مورد فوت شده ناشی از ویروس کرونا داشته است.

از دو سال گذشته که ایالات متحده از توافق هسته با ایران خارج شد و تحریم های مختلف علیه ایران وضع کرد، ارزش ریال مدام کاهش یافته است. از همین رو عزیمت مردم به بورس به یکی از معدود بازارهای سرمایه گذاری جذاب برای ایرانی ها تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن