اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران: نیم درصد از بازارهای جهانی محصولات کشاورزی زیر پای ایران/در صادرات راه را اشتباه رفتیم

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران با بیان اینکه علی رغم تمام ظرفیت هایی که در حوزه تولید داریم فقط در 4 محصول کشاورزی در دنیا حرف برای گفتن داریم،گفت: سهم محصولات کشاورزی ایران در بازارهای جهانی کمتر از نیم درصد است.

احمدرضا فرشچیان، در گفتگو با اکسپورتنا اظهارداشت: با وجود تمام پتانسیل هایی در حوزه تولید محصولات کشاورزی وجود دارد کمتر از نیم درصد سهم این محصولات در بازارهای جهانی است. حال سوال اینجا است که آیا واقعا مملکت ما با این همه پتانسیل باید چنین سهمی داشته باشد؟

وی اضافه کرد: این مساله نشان می دهد که سیاست های وزارت جهاد با مشکلاتی همراه بوده که ما به اینجا رسیدیم. ما به هر بازاری که وارد می شویم تنها می توانیم درباره ۴ محصول صحبت کنیم و ای کاش در این ۴ محصول رهبر بازار بودیم در این ۴ محصول هم ما دنبال کننده هستیم.

فرشچیان با بیان اینکه پسته، خرما، کشمش و زعفران ۴ محصول عنوان شده هستند، گفت: این وضعیت نشان می دهد که لازم است بازنگری در حوزه صادرات انجام شود.

برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا
بستن